20.500.12556/RUP-3861
Učbeniška besedila o Primožu Trubarju. Izbor izraznih sredstev vrednotenja v verbalnih in večkodnih besedilih ter njihova vloga na besedilni ravni
Razprava obravnava besedna in nebesedna izrazna sredstva, s katerimi je v učbeniških besedilih za slovenščino in zgodovino (1858-2002) vrednoteno delo Primoža Trubarja. Analiza se osredotoči na stavek kot prikaz(ovanje), in sicerna relacijske stavke (istovetnostne in atributivne) v verbalnem besedilu,upoštevajoč teorijo sistemske in funkcijske slovnice M. A. K. Hallidaya, ter na razmerje med verbalnim in slikovnim v večkodnih besedilih, po teoriji Kressa in van Leeuwena, pri tem pa izpostavlja tudi vlogo usmerjevalnih leksemov.
The article discusses the verbal and the multimodal resources that construe evaluation of Primož Trubar's work in the Slovene textbooks of Slovene, History and Society edited between 1858 and 2002, and the image of Primož Trubar that the generations of students got within the mentioned period of time. The analysis focuses on the clauses as representation (identifying and attributive) within the ideational metafunction in verbal texts as discussed by M. A. K. Halliday, and the interaction between verbal and pictorial as argued by Kress & van Leeuwen, furthermore it shows the role of the meaning-pointing lexeme in meaning-making process in multimodal texts.
vrednotenje
snovni stavki
relacijski stavki
istovetni relacijski stavki
atributivni relacijski stavki
večkodna besedila
interakcija med slikovnim in besednim
usmerjevalni leksem
jezikovna didaktika
true
true
false
Slovenski jezik
Angleški jezik
Delo ni kategorizirano
2013-10-15 12:09:18
2013-10-15 12:09:18
2024-03-01 12:12:02
0000-00-00 00:00:00
2010
0
0
Str. 241-259
0000-00-00
NiDoloceno
NiDoloceno
NiDoloceno
0000-00-00
0000-00-00
0000-00-00
81'42
252810496
3812055
http://www.centerslo.net/files/file/simpozij/simp27/20_Starc.pdf
1
https://repozitorij.upr.si/Dokument.php?lang=slv&id=3861
Pedagoška fakulteta
0
0
0