20.500.12556/RUP-7616
Stališča učiteljev do problemskih besedil pri pouku književnosti
Teachersʼ attitudes toward problem texts in literature classes
Za sodobno mladinsko književnost je značilno odstopanje od tradicionalnega vzorca ubogljivega otroka in srečnega otroštva. Teme, o katerih so pisatelji v sedemdesetih, predvsem pa v devetdesetih letih odkrito pisali, tudi na Slovenskem, so postale problemske oziroma tabujske - tako so jih označile določene skupine, predvsem učiteljev in staršev. V prispevku predstavljamo stališča slovenskih profesorjev razrednega pouka ter profesorjev slovenščine do obravnave problemskih besedil pri pouku književnosti v osnovni šoli. Na podlagi empirične neeksperimentalne raziskave, v kateri je sodelovalo 33 profesorjev slovenščine ter 58 profesorjev razrednega pouka, je ugotovljeno, da obstajajo med njimi statistično pomembne razlike v določanju primernosti tem ter odnosu do problemskih besedil.
Contemporary youth literature is characterised by deviation from the traditional pattern of obedient child and a happy childhood. The topics on which the writers in Slovenia in the seventies and especially in the nineties openly wrote, have become problem or taboo - so denoted by certain groups, especially those of teachers and parents. The article presents the views of Slovenian primary school teachers and teachers of Slovenian towards discussing problem texts in literature classes in basic school. On the basis of empirical non-experimental research, which included 33 teachers of Slovenian and 58 primary school teachers, statistically significant difference in defining the suitability of topics, and in relation to problem texts have been found.
mladinska književnost
problemska besedila
tabuji
smrt
učni načrti
učitelji
osnovne šole
problem texts
taboo
death
primary school teachers
teachers of Slovenian
true
true
false
Slovenski jezik
Angleški jezik
Delo ni kategorizirano
2015-12-21 16:47:56
2015-12-21 16:47:56
2024-03-01 13:33:06
0000-00-00 00:00:00
2014
0
0
str. 63-80
št. 2
Letn. 7
jun. 2014
0000-00-00
NiDoloceno
NiDoloceno
NiDoloceno
0000-00-00
0000-00-00
0000-00-00
1855-4431
37.091.2/.3:82.09-93
239555072
1536591556
http://www.pef.um.si/content/Zalozba/clanki_2014_letnik7%20_stev_2/REI%207%202%20web%20cl%204.pdf
1
https://repozitorij.upr.si/Dokument.php?lang=slv&id=7616
Pedagoška fakulteta
0
0
0