Lupa

Search the repository Help

A- | A+ | Print
Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Avdiovizualni in digitalni praktikum : skripta
Zoran Medved, 2024, other educational material

Abstract: Ustvarjanje medijskih vsebin danes ne poteka le v institucionaliziranih okoljih poklicnih medijev, ampak se znanje potrebno za takšno ustvarjanje spreminja v univerzalno vednost in je dostopno slehernemu posamezniku. Osnove priprave in produkcije avdiovizualnih vsebin morajo poleg novinarjev obvladati tudi strokovnjaki z drugih področij, odnosov z javnostmi, tržnega komuniciranja, oglaševanja, političnega marketinga, in drugih. Struktura zgodbe za medije se zgodi zgodovino ni bistveno spremenila, orodja za ustvarjanje medijskih vsebin pa so se bistveno spremenila. Prehod v nova tehnološka okolja in lažje razširjanje medijskih vsebin na spletnih in mobilnih platformah spreminja tako naravo produkcije kot naravo dojemanja in način dostopanja do medijskih vsebin. Tradicionalni mediji se na videz demokratizirajo, toda nepoklicni ustvarjalci medijskih prispevkov nimajo danes nič boljšega dostopa do digitalnih radijskih in televizijskih kanalov, kot so jih imeli v obdobju analogne radiodifuzije. Rešitev, torej, ni v dostopnosti opreme in znanj za kakovostno produkcijo vsebin, ampak v medijski pismenosti. Veščine niso dovolj, če posameznik ne razume pravil poglobljenega in celovitega poročanja o dogodkih, ne pozna in ne usvoji kompetenc dobrega poročevalca, ne dojema zahtevnosti raziskovalnega novinarstva. Multimedijsko novinarstvo, mobilno in video novinarstvo in ne nazadnje državljansko ter skupnostno novinarstvo imajo veliko skupnega: strokovna znanja, etična načela, zaupanje občinstev. Te oblike novinarstva in ustvarjanja raznolikih medijskih vsebin presegajo logiko objav na družabnih omrežjih, in slednja zagotovo niso mediji, čeprav se objavljeno (ang. output) pogosto približuje lastnostim tradicionalnih medijskih vsebin. S tem družabnim omrežjem ne odrekamo legitimnosti in pravice do obstoja, toda osamelost producenta medijskih vsebin v takšnih okoljih boleče izstopa, če jo primerjamo, denimo z verigo vlog v informativnih oddajah poklicnih medijev. Veščine povezovanja medijskih vsebin v zgodbe, prispevke, oddaje ni mogoče nadomestiti z algoritmi, razširjeno in umetno inteligenco, saj je sprejemanje sporočil pogojeno s kognitivno sposobnostjo človeka v vlogi uporabnika medijskih vsebin. Namen učnega gradiva je, da tega spoznanja ne bi nikoli spregledali.
Published in RUP: 11.04.2024; Views: 224; Downloads: 6
.pdf Full text (411,45 KB)

2.
Medijska produkcija : Skripta
Zoran Medved, 2024, other educational material

Abstract: Medijska produkcija je krovni pojem, ki zajema vse postopke priprave, produkcije, obdelave in razširjanja medijskih vsebin in storitev na sodobnih medijskih platformah. Po prehodu iz analogne v digitalno radiodifuzijo ob koncu prvega desetletja 21. stoletja, ki je združil zahteve po političnih, tehnoloških in strukturnih spremembah vlog medijskih producentov in njihovega dostopa do medijskih občinstev, so tradicionalni mediji opustili vlogo edinih producentov medijskih vsebin in ob manjšem deležu lastne produkcije vse bolj postajajo podjetja in ustanove za naročanje, nakupovanje, prodajo in razširjanje medijskih vsebin. Do teh sprememb je prišlo in še potekajo pod vplivom medijske konvergence, združevanja ne le medijskih vsebin na novih spletno posredovanih medijskih platformah, ampak tudi produkcijskih procesov in načinov razširjanja medijskih vsebin med uporabniki. Nove tehnologije in na njih zasnovane naprave so spremenile naravo posameznih tradicionalnih medijskih poklicev (novinarjev, snemalcev in montažerjev), ter nabor znanj, ki so po novem potrebna za opravljanje teh del, organizacijo dela in celovito delovanje medijskih podjetij in ustanov. Prišlo je tudi do demonopolizacije nekaterih poklicev, zlasti novinarskega, saj je finančna dostopnost novih, večopravilno zmogljivih mobilnih naprav omogoča razvoj tudi drugih oblik novinarstva, ko so državljansko, skupnostno in novinarstvo na družabnih omrežjih. Pod vplivom tehnološko pogojenega optimizma v praksi prihaja do enačenja vlog poklicev, ki dejansko sodelujejo v produkciji medijskih vsebin, in vlog tistih, ki medijsko produkcijo samo posnemajo. Spreminja se tudi definicija medijev, pri čemer mednje pogosto nekritično uvrščajo tudi oblike komuniciranja, ki z mediji nimajo veliko skupnega.
Keywords: mediji, medijska produkcija, medijska konvergenca, video novinarstvo, mobilno novinarstvo, študijsko gradivo
Published in RUP: 20.02.2024; Views: 362; Downloads: 14
.pdf Full text (4,55 MB)

Search done in 0 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica