Lupa

Search the repository Help

A- | A+ | Print
Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Literatura v preseku družbe, družba v preseku literature : zbornik povzetkov
2018, other monographs and other completed works

Abstract: Simpozij Literatura v preseku družbe, družba v preseku literature se bo ukvarjala z obravnavo razmerja med literaturo (ter umetnostjo nasploh) in njenim družbenim kontekstom, namerava torej odpreti vprašanje njune medsebojne interakcije. Na eni strani se bo odpiralo vprašanje, kako književnost in umetnost sodelujeta pri opomenjanju družbene sfere, na drugi strani pa, kako družbeni akterji uporabljajo (in zlorabljajo) književne prakse za ustvarjanje specifičnih pomenov - in specifičnih ideoloških narativ -, ki jih želijo reproducirati v nekem družbenem kontekstu. Simpozij se bo osredinil na konkretne primere literarnega in družbenega opomenjanja, tako splošnejše (npr. primeri nacionalne ideologije) kot specifičnejše - v center pozornosti simpozij namreč želi postaviti obdobje po drugi svetovni vojni in delovanje diskurzivnih formacij na obeh straneh povojne blokovske delitve, tj. vzhodne komunistične in socialistične ter zahodne kapitalistične, in ju primerjati, tudi s stališča prikritega ali odkritega ideološkega delovanja v enem ali v drugem.
Keywords: literarna veda, umetnost, ideologija, družbeni sistemi, literarna sociologija, literarna zgodovina, primerjalne študije, povzetki, zborniki
Published in RUP: 06.11.2021; Views: 1037; Downloads: 6
.pdf Full text (488,21 KB)

2.
3.
4.
Nadarjeni učenci v Sloveniji, Italiji, Angliji in na Danskem - primerjava zakonodajnih in programskih izhodišč
Mojca Kukanja-Gabrijelčič, 2013, original scientific article

Abstract: V prispevku predstavljamo strateško dokumentacijo na področju vzgojno- izobraževalnega dela z nadarjenimi in talentiranimi učenci v Republiki Sloveniji, Veliki Britaniji - Angliji, Italiji in na Danskem. Namen komparativne raziskave je bil ugotoviti, v kolikšni meri in na kakšen način je slovenski, angleški, italijanski in danski izobraževalni prostor v programskih in zakonodajnih izhodiščih v osnovni šoli naklonjen nadarjenim in talentiranim učencem v smislu spodbujanja in razvijanja njihovih potencialov. Ugotovili smo, da: obstajajo večje terminološke vrzeli pri opredeljevanju pojmov, ki se nanašajo na nadarjene in talentirane učence; v slovenskem prostoru nimamo učnega modela za delo z nadarjenimi in talentiranimi učenci oz. alternativne različice le-tega; ni ustreznih empiričnih podatkov in raziskav s področja dela s tovrstnimi učenci; obstajajo tehnične in strokovne pomanjkljivosti pri prepoznavanju in nadaljnji pedagoško-psihološki obravnavi nadarjenih učencev; nimamo ustreznih strateških izhodišč, ki bi interdisciplinarno zajela vsa področja odkrivanja in nadaljnje peda-goško-psihološke oskrbe nadarjenih in talentiranih učencev. Nadarjenim in talentiranim učencem so najbolje prilagojeni v angleškem osnovnošolskem sistemu (z vidika zakonskih in programskih izhodišč, ki obravnavajo področje dela z nadarjenimi učenci; obveznosti vključevanja in skrbi zanje; učno diferenciranih programov ter možnosti akceleracije in alternativnih možnostih izobraževanja), najmanj pa v Italiji. Slovenski izobraževalni prostor v programskih in zakonodajnih izhodiščih sicer upošteva področje odkrivanja in dela z nadarjenimi ter talentiranimi, na izvedbeni ravni pa se razkrivajo nekatere pomanjkljivosti uresničevanja njihovih potencialov.
Keywords: nadarjenost, nadarjeni učenci, talentiranost, šolski sistemi, šolska zakonodaja, primerjalne analize
Published in RUP: 21.12.2015; Views: 4336; Downloads: 134
URL Link to full text

5.
6.
7.
Socialni kapital v evropskih državah : ugotovitve, trendi in metodološke pomanjkljivosti primerjalnih študij
Frane Adam, 2007, original scientific article

Abstract: The article critically discusses two issues. The first is related to the distribution of social capital across European (EU) nations, and describes the main (expected) trends and patterns on the basis of conventional 'proxy' variables, such as trust and level of involvement in voluntary organizations, in the framework of international studies (EVS/WVS and ESS). The second deals with data quality, in particular with the question whether the findings obtained in such a manner can be regarded as reliable and credible. As for the first issue, one can define four groups as regards the distribution of social capital across European nation-states. Contrary to the authors who claim that there is no significant difference between individual countries, the results of our analysis have revealed a considerable level of differentiation. There is a clear distinction between groups I and IV, while the difference between groups II and III is less obvious. In the context of critical reflection and discussion of the comparability and credibility of empirical data, one should point out some mistakes and inconsistencies most probably brought about partly by inappropriate execution of international surveys (studies) and partly by various semantic, cultural and institutional factors that were not paid appropriate attention during the phases of survey preparation and planning, as well as those of data interpretation and generalization (analysis)
Keywords: socialni kapital, primerjalne raziskave, participacija, zaupanje, kakovost podatkov
Published in RUP: 10.07.2015; Views: 2295; Downloads: 47
URL Link to full text

8.
Absurd kot sodobna oblika tragične izkušnje v Šumiju Petra Božiča
Krištof Jacek Kozak, 2010, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: V svetovnem gledališču 20. stol. sta prevladovali dve inovatorski smeri: epsko gledališče in gledališče absurda. Drame Petra Božiča je Taras Kermauner uvrščal v nihilizem, ki temelji na popolnem zanikanju vrednot, česar pa za Božičeve drame ni mogo~e v celoti trditi. Božič postavlja pod vprašaj smisel vrednot. Vrednote tako obstajajo skozi svoj manko, zaradi česar je drame mogoče uvrstiti v bližino tragedije - taka je Božičeva zadnja igra Šumi. Podrobna primerjava s Sofoklovo Antigono skuša dokazati vzporednice med besediloma in s tem sodobni tekst razložiti s pomočjo absurda kot vrhunca sodobne tragedije.
Keywords: slovenska književnost, slovenska dramatika, Šumi, dramatika absurda, nihilizem, vrednote, tragedija, primerjalne študije
Published in RUP: 15.10.2013; Views: 3765; Downloads: 46
URL Link to full text

Search done in 0 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica