Lupa

Search the repository Help

A- | A+ | Print
Query: search in
search in
search in
search in
* old and bolonia study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Stališča učiteljev o vplivu različnih posebnosti otrok in mladostnikov na njihove zmožnosti za aktivno učno in socialno vključevanje v šoli
Vanja Riccarda Kiswarday, 2015, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: V pričujočem prispevku je izpostavljen pomen pouka, ki aktivno vključuje učenca v vseh etapah učnega procesa in vseh fazah učenja. Tako naravnan pouk ranljivim skupinam učencev zagotavlja varovalno oporo, ki se ne kaže zgolj v povečevanju možnosti za njihovo večjo učno uspešnost, temveč tudi pri razvoju njihove osebne odpornosti in prožnosti, ki jim ju lahko z izkušnjami, pridobljenimi v procesu aktivnega učenja v šoli, uspe prenesti tudi v vsakdanje življenje - v doživljanje samega sebe in v bolj zdravo, uspešno in učinkovito odzivanje v težkih ali tveganih življenjskih situacijah. V prispevku so predstavljeni rezultati empirične raziskave, ki je bila usmerjena v subjektivne ocene učiteljev o pogostosti nekaterih razvojnih ali družinskih posebnosti otrok in mladostnikov, za katere menimo, da so dejavniki tveganja. Da ti otrokom in mladostnikom vsak dan poslabšujejo razmere pri vključevanju v šolski prostor, ugotavljajo tudi nekatere domače raziskave (Magajna 2006; Grebenc 2010). Na podlagi samoocen učiteljev smo ugotavljali tudi prepričanja o njihovi profesionalni vlogi pri pomoči in podpori tem učencem. Analizirali smo tudi subjektivna prepričanja učiteljev o vplivu navedenih posebnosti na učno in socialno funkcioniranje otrok in mladostnikov v šoli. Glede na dobljene rezultate v prispevku posebej omenjamo skupine učencev, ki izhajajo iz specifičnega družinskega okolja (bodisi da so v tem okolju deležni manj vzgojnih in učnih vzpodbud, so prikrajšani zaradi revščine bodisi da se njihovo družinsko okolje razlikuje po jeziku ali kulturnih običajih), ter skupine učencev, ki imajo težave na področju uravnavanja čustvovanja in vedenja ter v socialnih interakcijah. Rezultate raziskave povezujemo z ugotovitvami raziskav s področja rezilientnosti, ki šolskemu mikrosistemu dajejo velik pomen v procesu spodbujanja razvoja življenjske odpornosti in prožnosti ranljivih skupin otrok in mladostnikov pri premagovanju težav.
Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...ranljive skupine učencev, prepričanja učiteljev, dejavniki tveganja, varovalni dejavniki, življenjska odpornost in prožnost, didaktična načela,...
Keywords: ranljive skupine učencev, prepričanja učiteljev, dejavniki tveganja, varovalni dejavniki, življenjska odpornost in prožnost, didaktična načela, inkluzivna šola, socialno kohezivna šola
Published: 14.10.2015; Views: 1932; Downloads: 38
URL Full text (0,00 KB)

2.
Vpliv etnične identitete na razvoj rezilience pri mladostnikih iz priseljenskih družin
Vanja Riccarda Kiswarday, Jana Suklan, Karmen Drljić, 2015, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: Rezilienca je dinamičen proces, za katerega sta značilni splošna življenjska prilagodljivost in prožnost mladostnika, ki kljub težavam ohranja svoj pričakovani razvoj. Pri tem imajo pomembno vlogo varovalni dejavniki tako znotraj posameznika kot tudi v njegovem družbenem okolju. Vzgojno-izobraževalne institucije lahko prispevajo k razvoju tako etnične identitete kot tudi rezilience. Etnična identiteta je psihosocialni razvojni proces, znotraj katerega se mladostnik na podlagi raziskovanja in razumevanja svoje etnične pripadnosti opredeli. Možni so štirje etnično identitetni statusi: privzeti, razpršeni, odloženi in doseženi. Omenjamo tudi dva modela spodbujanja razvoja rezilience v šoli, na podlagi katerih v zaključku oblikujemo priporočila za medkulturno inkluzivno usmerjeno šolo. Naš namen je bil razrešiti dihotomnost etnične identitete kot varovalnega dejavnika ali dejavnika tveganja pri mladostnikih iz priseljenskih družin. Strukturiran vprašalnik, ki je vključeval lestvico rezilience in merilno lestvico etnične identitete, je med marcem in junijem 2011 rešilo 371 slovenskih mladostnikov različnih etničnih pripadnosti, starih med 12 in 19 leti. Lestvica rezilience je bila v raziskavah prepoznana kot ustrezni merilni inštrument za merjenje stopnje rezilince med mladostniki in pripadniki različnih narodnosti. V preteklosti je bila izmerjena visoka zanesljivost obeh lestvic. V obeh primerih je bil koeficient Cronbach alfa nad 0,80. Hipoteze smo preverjali z analizo varianc in Games-Howellovim post hoc preizkusom. Rezultati so pokazali, da je dosežena etnična identiteta vplivala na razvoj rezilience pri mladostnikih iz priseljenskih družin. Inkluzivna in multikulturna šola je šola, ki mladostnikom dopušča raziskovanje in izražanje etnične identitete ter skozi vzgojno-izobraževalne procese posreduje multikulturne kompetence, ki so ključne za širšo socialno kohezijo in družbeno zrelost.
Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...pričakovani razvoj. Pri tem imajo pomembno vlogo varovalni dejavniki tako znotraj posameznika kot tudi v...
Keywords: mladostniki, rezilienca, varovalni dejavniki, etnična identiteta
Published: 14.10.2015; Views: 1497; Downloads: 34
URL Full text (0,00 KB)

3.
Z delom povezani dejavniki tveganja za samomorilno vedenje, varovalni dejavniki in možnosti preventivnega delovanja
Tina Podlogar, 2015, professional article

Found in: ključnih besedah
Keywords: samomor, samomorilnost, zaposlitev, brezposelnost, dejavniki tveganja, varovalni dejavniki, preventiva, delo
Published: 08.08.2016; Views: 1307; Downloads: 137
URL Full text (0,00 KB)
This document has more files! More...

4.
Dejavniki tveganja in varovalni dejavniki za samomorilno vedenje v športu
Nuša Kramberger, 2017, undergraduate thesis

Found in: ključnih besedah
Keywords: samomori, šport, dejavniki tveganja, varovalni dejavniki
Published: 09.11.2017; Views: 673; Downloads: 21
URL Full text (0,00 KB)

5.
Uživanje alkohola mladostnikov in preventivni dejavniki
Mirjam Koprivnik, 2016, undergraduate thesis

Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...mladostniki, uživanje alkohola, varovalni dejavniki, dejavniki tveganja, preventivni programi...
Keywords: mladostniki, uživanje alkohola, varovalni dejavniki, dejavniki tveganja, preventivni programi
Published: 13.11.2017; Views: 573; Downloads: 17
URL Full text (0,00 KB)

6.
Vloga učitelja razrednega pouka pri spoprijemanju učencev z ločitvijo staršev
Maja Mohar, 2017, undergraduate thesis

Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...ločitev staršev, dejavniki tveganja, varovalni dejavniki, učitelji razrednega pouka, učenci, spoprijemanje otrok...
Keywords: ločitev staršev, dejavniki tveganja, varovalni dejavniki, učitelji razrednega pouka, učenci, spoprijemanje otrok z ločitvijo staršev
Published: 17.01.2018; Views: 587; Downloads: 56
URL Full text (0,00 KB)
This document has more files! More...

7.
Proces sprejemanja otroka z avtistično motnjo s strani družinskih članov
Anja Božič, 2018, master's thesis

Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...avtistična motnja, družina, žalovanje, proces sprejemanja otroka, varovalni dejavniki, dejavniki tveganja...
Keywords: avtistična motnja, družina, žalovanje, proces sprejemanja otroka, varovalni dejavniki, dejavniki tveganja
Published: 24.05.2019; Views: 115; Downloads: 8
.pdf Full text (788,03 KB)

8.
Samomorilno vedenje pri transspolnih posameznikih
Andreja Olovec, 2019, undergraduate thesis

Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...samomorilno vedenje, varovalni dejavniki samomorilnega vedenja, dejavniki tveganja za samomorilno...
Keywords: samomorilno vedenje, varovalni dejavniki samomorilnega vedenja, dejavniki tveganja za samomorilno vedenje, transspolnost
Published: 16.10.2019; Views: 117; Downloads: 3
URL Full text (0,00 KB)

9.
Preventivni programi za premoščanje čustvenih in vedenjskih težav mladostnikov
Lucija Hrastnik, 2018, master's thesis

Found in: ključnih besedah
Summary of found: ...preventivni programi, dejavniki tveganja, varovalni dejavniki, mladostniki, mladostništvo, čustvene in vedenjske težave...
Keywords: preventivni programi, dejavniki tveganja, varovalni dejavniki, mladostniki, mladostništvo, čustvene in vedenjske težave
Published: 01.01.1970 01:00:00; Views: 31; Downloads: 1
.pdf Full text (817,06 KB)

Search done in 0 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica