Lupa

Izpis gradiva Pomoč

A- | A+ | Natisni
Naslov:Validity in qualitative research : interview and the appearance of truth through dialogue
Avtorji:ID Kuzmanić, Marja (Avtor)
Datoteke:URL http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-3AM6RFH5
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija:IAM - Inštitut Andrej Marušič
Opis:This paper addresses several issues related to validity in qualitative research and, more specifically, explores the ways in which validity has been discussed and applied in research with qualitative interviews. The central question is to what extent, if at all, traditional positivist validity criteria are applicable, but also relevant, for evaluation of research with qualitative interviewing. The qualitative interview has been chosen as the focal point of this paper because of its peculiarity in terms of the relationship between the interviewer and the interviewee or, in other words, the ways in which during an interview meaning and narrative are constructed through discourse between the participants. The importance of the relationship (with its characteristics) between research participants (interviewer and interviewee) for the outcome of a qualitative interview cannot be overemphasized and is as such of particular interest for the assessment of its validity. I introduce and summarize the main approaches to the study and establishment of validity and scrutinize their significance for the example of qualitative interviewing and research in particular. This paper shows the importance of considering research context (in this instance interview) for any assessment of validity, if validity at all ought to assume the same role in qualitative and quantitative research. As alternatives to the positivist notion of validity concepts such as reflexivity, transparency and credibility throughout the research process are introduced and advocated.
Ključne besede:veljavnost, intervjuji, kvalitativno raziskovanje, kriteriji kakovosti, validity, qualitative research, interviews, quality criteria
Založnik:Društvo psihologov Slovenije
Leto izida:2009
Št. strani:str. 39-50
Številčenje:Letn. 18, št. 2
PID:20.500.12556/RUP-4970 Povezava se odpre v novem oknu
ISSN:1318-1874
UDK:303.442:303.62
COBISS.SI-ID:1024137556 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUP:10.07.2015
Število ogledov:3146
Število prenosov:13
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Veljavnost v kvalitativnem raziskovanju
Opis:Pričujoči prispevek obravnava vprašanje veljavnosti v kvalitativnem raziskovanju. Osredotoča se na preiskovanje načinov obravnave in uporabe pojma veljavnosti v raziskovanju s kvalitativnim intervjujem. Glavno vprašanje je, do kakšne mere (če sploh) so tradicionalni pozitivistični kriteriji veljavnosti uporabni in relevantni za ovrednotenje takšnega raziskovanja. Kvalitativen intervju je bil izbran kot fokus zaradi svoje specifičnosti v smislu odnosa med tistim, ki intervjuva in intervjuvanim, kakor tudi zaradi načinov, kako v času samega intervjuja pomeni in narativi nastajajo skozi dialog med sodelujočima. V tem kontekstu ni nikdar preveč poudarjeno, kako pomembna sta za izid kvalitativnega interjuja odnos med sodelujočima in njegovznačaj. Ta odnos je še posebej zanimiv v povezavi z vprašanjem ocenjevanja njegove veljavnosti. V prispevku predstavljam in povzemam glavne pristope k obravnavi in vzpostavljanju veljavnosti ter ocenjujem njihovo pomembnost in aplikativnost za primer kvalitativnega intervjuja. Pričujoča razprava pokaže nujnost upoštevanja raziskovalnega konteksta (v tem primeru intervjuja) za kakršno koli oceno veljavnosti, seveda le v primeru, če naj ima veljavnost kot taka zares enako vlogo tako v kvalitativnem kot v kvantitativnem raziskovanju. Kot alternativa pozitivističnemu pojmu veljavnosti so predstavljeni pojmi refleksivnosti, transparentonsti in kredibilnosti.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici