Natisni
Lupa

Izpis gradiva Pomoč

A- | A+ | Natisni
Naslov:Participacija otrok pri organizaciji prostora in izbiri glasbe za poslušanje
Avtorji:ID Borota, Bogdana (Avtor)
Datoteke:URL http://www.zrs.upr.si/monografije/single/aktivnosti-ucencev-v-ucnem-procesu-1953
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Poslušanje glasbe je ustvarjalen proces ponovnega vživljanja vanjo. Na čustvene in miselne procese poslušanja glasbe vplivajo okolje, glasba, posrednik in poslušalec sam. Za učitelja je izziv, kako načrtovati in izvajati dejavnost poslušanja glasbe z upoštevanjem dejavnikov vplivanja. Rešitev se kaže v participaciji otrok in modelu procesno- razvojnega načrtovanja. V prispevku je obravnavano poslušanje glasbe v vrtcu s soudeležbo otrok pri organizaciji prostora in izbiri glasbe za poslušanje. Raziskava, v kateri je v povprečju sodelovalo 22 otrok, je bila zasnovana kot študija primera v oddelku otrok drugega starostnega obdobja. Na podlagi opazovanja in beleženja ter analize dokumentacijskega gradiva je ugotovljeno, da otroci ozaveščajo pomen prostora pri poslušanju glasbe in kažejo željo po spreminjanju tega v povezavi z izražanjem doživetij ob/po poslušanju glasbe. Iz njihovih načrtov prostora se razbere zmožnost za selekcijo informacij o dejavnikih vplivanja. Narisani so tisti elementi, ki so za otroka pomembni za uspešno poslušanje glasbe. Ugotovljeno je tudi, da imajo otroci strategijo za izbiranje glasbe s seznama za poslušanje. Pri tem kažejo odprtost do različne glasbe. Najbolj pa jim je všeč glasba, ki jih preseneti. Zanimivi se jim zdijo različni zvočni učinki ter hitri dinamični in barvni kontrasti, ki jim vzbujajo različna razpoloženja. Ugotovljene možnosti za participacijo otrok in njihova prepoznana kompetentnost narekujejo potrebo po nadaljnjem razvijanju in raziskovanju didaktičnih pristopov k poslušanju glasbe.
Ključne besede:poslušanje glasbe, dejavniki poslušanja glasbe, participacija otrok, glasbena kompetentnost
Leto izida:2015
Št. strani:Str. 499-511, 644-645
PID:20.500.12556/RUP-6705 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.091.2:78
COBISS.SI-ID:1537776580 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUP:14.10.2015
Število ogledov:3813
Število prenosov:155
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Children's participation in environment organization and music choices
Opis:Listening to music is a creative process of immersing oneself into music. Emotional and cognitive processes of listening to music are influenced by: the environment, the music, the mediator and the listener himself/herself. Teachers are faced with the challenge, how to plan and implement the activity of listening to music by taking into account the mentioned influencing factors. The solution lies in children's participation and in the model of process-developmental planning. The paper discusses listening to music in preschools, where children can participate in environment organisation and in choosing the music for listening. On average, the research was conducted among 22 children and was designed as a case study for classes of children in the second age group. Observation and recording as well as the analysis of documentation material have shown that children are becoming aware of the importance of the environment when listening to music. What is more, they express their wish for changing the environment in connection with the feelings, which they experience while listening to music. Their environment plans reveal their ability for the selection of information or the influencing factors. Their drawings include those elements, which are important for the child%s successful listening to music. Furthermore, the research has shown that children have a strategy for choosing music from the playlist. Their music choices reveal that they are open to various kinds of music, although they prefer the music that surprises them. They are especially drawn to various sound effects as well as quick dynamic and timbre contrasts that awaken various feelings and moods. The revealed possibilities for the participation of children and children's competence determine the need for further development and research of didactic approaches to listening to music.
Ključne besede:listening to music, factors of listening to music, child participation, music competence


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici