5.
Pomen naravnih oblik gibanja v prvem starostnem obdobjuGiuliana Jelovčan,
Mirijam Slakan,
Barbara Lipavšek, 2012, published scientific conference contribution
Abstract: Gibalna/športna aktivnost je tesno povezana z vzgojo najmlajših otrok. Z igro se uči gibati, uči pa se tudi z gibanjem (Tancing, 1979). Otroke je potrebno usmerjati, da iščejo svoje načine za rešitev zastavljene gibalne naloge in z lastno domišljijo odgovarjajo na nove izzive ter s tem sproščeno izražajo lastno ustvarjalnost in gibalno ekspresijo (Videmšek in Visinski, 2001). V članku bomo predstavili in analizirali pripravo otrok v starosti 2,5 do 3 let na izvedbo naravnih oblik gibanja s poudarkom na predvajah za preval naprej. Aktivnosti smo izvajali v vrtcu Hiša otrok Montessori v okviru Zavoda Antona Slomška v Mariboru. Naključno so bili izbrani otroci iz heterogene jaslične skupine v starosti od 2,5 do 3 let. Šest otrok, 4 deklice in dva dečka, smo opazovali med vodenimi vadbenimi urami. Vsi otroci so bili v času izvajanja gibalnih dejavnosti, od 17. 2. do 21. 4. 2011 zdravi, primerno oblečeni in obuti. Rezultate smo pridobili z opazovanjem otrok med vadbenimi urami. Zapise o vsakem opazovanem otroku smo individualno predstavili v tabeli. Tudi končni opis napredka vsakega otroka smo uredili v tabelo. Cilj naše naloge je bil realiziran, saj so otroci usvojili predvaje za preval naprej, z izborom zanimivih vsebin pa smo jim omogočili radostno doživljanje gibanja
Keywords: otroci prvega starostnega obdobja, gibanje v pedagogiki Montessori, naravne oblike gibanja, preval naprej
Published in RUP: 15.10.2013; Views: 7620; Downloads: 375
Link to full text