1. Učenje skozi igro kot učinkovita metoda za učenje jezikov pri najstnikih : magistrsko deloLarisa Kutin, 2019, magistrsko delo Ključne besede: la glottodidattica ludica, il gioco, il gioco didattico, gli adolescenti, l'adolescenza, l'apprendimento delle lingue, la motivazione, insegnamento delle lingue, italiano lingua seconda/straniera Objavljeno v RUP: 09.02.2022; Ogledov: 431; Prenosov: 27
Polno besedilo (615,17 KB) |
2. Vezava italijanskega glagola na predmet v tožilniku in predmet v dajalniku v učbenikih za italijanščino kot tuji jezik : magistrsko deloLuciana Šuran, 2017, magistrsko delo Ključne besede: italiano, glottodidattica, Slovenia, adolescenti, verbo, reggenza, pronome, clitico, manuali di lingua Objavljeno v RUP: 15.06.2020; Ogledov: 825; Prenosov: 63
Polno besedilo (1,97 MB) |
3. Mladinska književnost med potrošniškimi in kakovostnimi knjigami : izbor kvalitetnih besedil za najstnikeNika Smotlak, 2018, diplomsko delo Ključne besede: letteratura per ragazzi, giovani adulti, libri validi per adolescenti, letteratura di consumo, letteratura crossover, Morosinotto, Davide: Il rinomato catalogo Walker & Dawn, Sgardoli, Guido: The frozen boy, Masella, Maria Beatrice: Respiro Objavljeno v RUP: 23.08.2019; Ogledov: 1447; Prenosov: 82
Polno besedilo (531,46 KB) |
4. |
5. Uticaj nivoa fizičke aktivnosti na stepen uhranjenosti adolescenata : sistematsko pregledno istraživanjeArmin Paravlić, Rado Pišot, Marko Vidnjevič, Stefan Đorđević, 2015, objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci Ključne besede: telesna aktivnost, prehranjenost, telesna sestava, antropometrija, adolescenti, physical activity, nutritional status, body composition, anthropometric measurements, adolescents Objavljeno v RUP: 08.08.2016; Ogledov: 2692; Prenosov: 27
Povezava na polno besedilo |
6. Pathological internet use and risk-behaviors among european adolescentsTony Durkee, Vladimir Carli, Birgitta Floderus, Camilla Wasserman, Marco Sarchiapone, Alan Apter, Judit Balazs, Julio Bobes, Romuald Brunner, Paul Corcoran, Doina Cosman, Christian Haring, Christina W. Hoven, Michael Kaess, Jean-Pierre Kahn, Bogdan Nemes, Vita Poštuvan, Pilar Sáiz, Peeter Värnik, Danuta Wasserman, 2016, izvirni znanstveni članek Ključne besede: patološka uporaba interneta, zasvojenost z internetom, tvegana vedenja, večkratno tvegano vedenje, nezdrav življenjski slog, adolescenti, SEYLE, pathological internet use, internet addiction, risk-behavior, multiple risk-behaviors, unhealthy lifestyles, adolescents, SEYLE Objavljeno v RUP: 08.08.2016; Ogledov: 2729; Prenosov: 166
Povezava na polno besedilo |
7. Učinkovitost programa "Spodbujajmo nekajenje" pri prvi generaciji slovenskih osnovnošolcevHelena Koprivnikar, 2009, izvirni znanstveni članek Opis: Izhodišča: Namen raziskave je oceniti učinkovitost programa 'Spodbujajmo nekajenje' v slovenskih osnovnih šolah s prikazom učinkov programa na znanje in stališča o tobaku ter kadilske navade mladostnikov. Metode: Primerjali smo znanje in stališča o tobaku in njegovi škodljivosti za zdravje ter različne vidike kadilskega vedenja med osnovnošolci, ki so bili deležni šestletnega programa spodbujanja nekajenja, in osnovnošolci, ki v tovrsten program niso bili vključeni. V raziskavi je bilo s pomočjo vprašalnika anketiranih 1.055 učencev v starosti 14 do 16 let iz 20 osnovnih šol iz različnih predelov Slovenije, od tega 560 iz osnovnih šol, kjer izvajajo program, in 495 iz osnovnih šol, kjer programa niso izvajali. Raziskava je bila izvedena v obdobju maj do junij 2006. Rezultati: V naši raziskavi smo zabeležili ugodne učinke programa na znanje, stališča in kadilsko vedenje osnovnošolcev. Programje pomembno povečal celokupno raven znanja pri mladostnikih obeh spolov, pomembno vplival na stališča pri dekletih pri fantih in na delež tistih, ki niso kadili. Pomembnih razlik v drugih vidikih kadilskega vedenja nismo zabeležili. Zaključki: Programi preprečevanja kajenja v šolah so eden odučinkovitih ukrepov za zmanjševanje rabe tobaka med mladimi. Program 'Spodbujajmo nekajenje' izkazuje ugodne učinke na znanje, stališča in kadilske navade osnovnošolcev. Rezultati naše raziskave in podatki iz tuje strokovne literature podpirajo nadaljevanje izvajanja pa tudi prenovo oziroma dopolnitve programa 'Spodbujajmo nekajenje'. Ključne besede: kajenje, šole, otroci, adolescenti, mladostniki Objavljeno v RUP: 15.10.2013; Ogledov: 3911; Prenosov: 41
Povezava na polno besedilo |
8. |
9. Učinkovitost programov preprečevanja kajenja v šolahHelena Koprivnikar, 2010, pregledni znanstveni članek Opis: S kajenjem začnejo odrasli redni kadilci skorajda vedno v obdobju adolescence.Pomembno je torej, da se usmerjamo v preprečevanje kajenja med otroki in mladostniki. Programi preprečevanja kajenja v šolah so eden od učinkovitih pristopov za doseganje tovrstnih ciljev. Veliko število raziskav potrjuje, da so programi preprečevanja kajenja med mladostniki v šolskem okolju zmerno in kratkoročno učinkoviti. O dolgoročnih učinkih teh programov je zaenkrat na voljo premalo podatkov, kljub temu pa obstajajo dokazi, da lahko intenzivnejši in obsežnejši programi učinkujejo vse do konca najstniškihlet. V Sloveniji velika večina slovenskih osnovnih šol izvaja različne tovrstne programe in dejavnosti. Napogosteje izvajajo program ''Spodbujajmo nekajenje''. Programi se večinoma izvajajo na prostovoljni ravni, kar ne zagotavlja dolgoročnega izvajanja programov in vrednotenja njihove učinkovitosti. Za enotno in sistematično izvajanje, razvoj in vrednotenje tovrstnih programov in vsebin je potrebno poskrbeti tudi v Sloveniji. Ključne besede: kajenje, preprečevanje, nadzor, šole, otroci, adolescenti, mladostniki Objavljeno v RUP: 15.10.2013; Ogledov: 3537; Prenosov: 98
Povezava na polno besedilo |