Lupa

Iskanje po repozitoriju Pomoč

A- | A+ | Natisni
Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba teorije priredb pri pouku književnosti
Barbara Zorman, 2015, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Uporaba medijskih priredb literature je precej razširjena pri različnih oblikah (po) uče(va)nja književnosti v osnovnih in srednjih šolah, hkrati pa slabo metodološko in teoretično podprta. Prispevek razmišlja, kako bi bilo s teorijo priredb omenjeno prakso mogoče izboljšati v smeri aktiviranja in sistematiziranja izkušenj učencev. S tega stališča se zdijo uporabna naslednja izhodišča. Prvič: avtorstvo. Teorija priredb prevprašuje status izvirnosti pri nekaterih kanonskih literarnih delih tako, da jih vzpostavlja kot predelave v nizu besedil. Zavrača apriorno hierarhijo med literaturo in drugimi (umetniškimi) mediji, posledično tudi princip zvestobe predelave izvirniku, za katerega domnevam, da je najpogostejši šolski pristop pri analizi priredb. To učencem odpira nove poglede na literaturo (npr. vprašanje kanona, vloga literature v družbi, ekonomski vidiki umetniške, sploh priredbene produkcije) pa tudi lastno ustvarjalnost. Drugič: primerjava med različnimi umetniškimi mediji je v skladu z navodili v učnem načrtu eden od osnovnih ciljev analize priredbenega procesa. Prispevek osvetli nekaj principov soočanja semiotičnih sistemov na podlagi primerjave med umetniškimi izvedbami skupne pripovedi (na primer po naratoloških kategorijah, kot so koncept pripovedovanje/ prikazovanje oziroma globinske strukture, zgodba, oseba, prostor, čas). Ker pa je opredeljevanje umetniških medijev kot čistih, izraznih zlasti v enem kodu (npr. film kot umetnost podobe), problematično, se ga zdi smiselno nadgrajevati s premiso, da je sleherni medij večkoden oziroma hibriden. Učencem, ki se v prostem času srečujejo predvsem z elektronskimi teksti, tak pristop omogoča refleksijo ter sistematizacijo spontano pridobljenih izkušenj. Tretjič, a nič manj pomembno: recepcija. Primerjanje lastnega odzivanja na čustvene, miselne in etične signale kot tudi na prazna mesta v umetniških delih v različnih medijih ponuja odlična izhodišča za kritični premislek o lastni vlogi receptorja.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...večkodna pismenost, verbalna in vizualna reprezentacija, filmska vzgoja, teorija adaptacij, ...
Ključne besede: večkodna pismenost, verbalna in vizualna reprezentacija, filmska vzgoja, teorija adaptacij
Objavljeno: 14.10.2015; Ogledov: 2219; Prenosov: 36
URL Polno besedilo (0,00 KB)

2.
Filmska vzgoja v osnovni šoli
Nastja Hartman, 2017, diplomsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: filmska vzgoja v šoli, kompetence učitelja, pogovor, učenje, informacijsko-komunikacijska tehnologija, ustvarjalnost
Objavljeno: 17.01.2018; Ogledov: 1658; Prenosov: 86
.pdf Polno besedilo (377,69 KB)

3.
Filmska vzgoja v vrtcu
Reufa Volkar, 2017, diplomsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: vrtec, filmska vzgoja, filmska pismenost, animirani filmi, igra, snemanje
Objavljeno: 17.01.2018; Ogledov: 1701; Prenosov: 118
.pdf Polno besedilo (1,52 MB)

4.
Adaptacije romana Vitana Mala Teci, teci, kuža moj
Anita Longar, 2018, diplomsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ... filmska vzgoja, filmska vzgoja na Slovenskem, adaptacija, metode...
Ključne besede: filmska vzgoja, filmska vzgoja na Slovenskem, adaptacija, metode filmskih adaptacij, didaktika filmskih adaptacij, UN
Objavljeno: 24.05.2019; Ogledov: 872; Prenosov: 62
.pdf Polno besedilo (252,88 KB)

5.
Uporaba filma pri pouku slovenščine v srednjih šolah
Nika Vukelić, 2018, magistrsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...film, filmska vzgoja, slovenščina, pouk slovenščine, filmska pismenost, srednje...
Ključne besede: film, filmska vzgoja, slovenščina, pouk slovenščine, filmska pismenost, srednje šole, magistrske naloge
Objavljeno: 15.06.2020; Ogledov: 736; Prenosov: 51
.pdf Polno besedilo (1,49 MB)

6.
Filmska vzgoja na razredni stopnji
Nastja Hartman, 2022, magistrsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: film, filmska vzgoja, učni načrt, osnovna šola, filmski kulturno-vzgojni programi, otrokov razvoj, dojemanje filma, optične igrače
Objavljeno: 12.07.2022; Ogledov: 138; Prenosov: 7
.pdf Polno besedilo (1,81 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici