Lupa

Iskanje po repozitoriju Pomoč

A- | A+ | Natisni
Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Stopnja anksioznosti in različne strategije spoprijemanja s stresom pri vojakih Slovenske vojske
Petra Dolenc, Rado Pišot, Boštjan Šimunič, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen: Osnovni namen raziskave je bil preveriti stopnjo anksioznosti, samoregulacije in načine spoprijemanja s stresom pri vojakih izbranih poklicevznotraj Slovenske vojske ter ugotoviti razlike v izmerjenih psiholoških spremenljivkah med izbranimi poklicnimi skupinami. Metode: V raziskavi je sodelovalo 59 vojakov moškega spola z različnimi delovnimi nalogami in pristojnostjo. Vsi so izpolnili Lestvico za merjenje anksioznosti,Lestvico samoregulacije in Vprašalnik načinov spoprijemanja s stresom. Rezultati: Vojaki, vključeni v raziskavo, izkazujejo sicer v povprečju nizko stopnjo anksioznosti, visoko samoregulacijo in težnjo po dejavnem spoprijemanju s problemskimi situacijami, vendar obstajajo med obravnavanimi skupinami pomembne razlike v merjenih spremenljivkah. Pripadniki odreda za specialna delovanja izkazujejo nižjo stopnjo anksioznosti kot vojaški kandidati. Kandidati dosegajo nižje rezultate na lestvici samoregulacije v primerjavi s potapljači, piloti in pripadniki odreda za specialna delovanja. Piloti imajo manj izraženo spoprijemalno strategijo "konfrontacija" v primerjavi z vojaškimi kandidati. Zaključek: Obravnavana tema zasluži v prihodnje vsekakor večjo pozornost. Poleg tega se zdi smiselno povezati nekatere vidike psihološke prilagojenosti vojakov z njihovimi motoričnimi in funkcionalnimi sposobnostmi.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...spoprijemanje s stresom, anksioznost, samoregulacija, vojaki, ...
Ključne besede: spoprijemanje s stresom, anksioznost, samoregulacija, vojaki
Objavljeno: 15.10.2013; Ogledov: 2131; Prenosov: 35
URL Polno besedilo (0,00 KB)

2.
Osebnostne značilnosti in strategije spoprijemanja s stresom, povezane z zdravjem in izgorelostjo pri vojakih Slovenske vojske
Davorina Petek, Maja Rus-Makovec, Polona Selič, Maša Serec, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: Problem: Študija odgovarja na vprašanje, katere osebnostne lastnosti izstopajopri vojakih, ki poročajo o slabšem bio-psiho-socialnem blagostanju, dosegajo višje vrednosti izgorevanja in so posledično manj učinkoviti pri deluin manj motivirani za delo. Občutenje lastnega zdravja je okvirno merilo za zdravstveno stanje posameznika, slaba samoocena zdravja pa je napovedni dejavnik povečane umrljivosti in večje potrebe po zdravstvenih storitvah. Uporabljena diagnostična strategija operacionalizira koncept zdravja, kje bio-psiho-socialno blagostanje, na eni strani ter prinaša možnost za nove ugotovitve o povezanosti stresa in izgorevanja, (samoocen) zdravja in organizacijskega ozračja na drugi strani. Metoda: Študija je potekala med letoma 2006 in 2008. Uporabili smo vprašalnik za samooceno zdravstvenega stanja, Eysenckove osebnostne lestvice, Folkman-Lazarusovo lestvico Načini spoprijemanja s stresom in lestvico izgorevanja Maslachove. Analizirali smo odgovore 390 pripadnikov Slovenske vojske, ki smo jih razdelili v skupino zdravih (SK1-Z), manj zdravih (po merilu bolniške odsotnosti zaradi bolezni; SK2-B) in skupino udeležencev njihovih misij. Ti izpolnjujejo vsa merila zdravja (na eni strani), so pa izpostavljeni posebnim delovnim obremenitvam (delo v tujini). Za obdelavo podatkov smo uporabili statistični paket SPSS (v 17.0, SPSS inc.): izvedli smo t-test, Mann-Whitneyev test, Kruskal-Wallisov test, faktorsko analizo (PC-analiza, rotacija Varimax, Kaiserjeva normalizacija) in korelacijske izračune. Rezultati: Rezultate razlagamo na osnovi predpostavke, da so udeleženci odgovarjali verodostojno, opozorimo pa tudi na možnost zanikanja in/ali odpora. Ključni dejavnik razlikovanja med skupinami je izgorelost, pri kateri najvišje vrednosti dosegajo vojaki na misijah, najnižje pa skupina zdravih vojakov (razosebljenje: ?2=21,756; p=0,000; delovna neučinkovitost: ?2=7,088; p=0,029; čustvena izčrpanost: ?2=6,316; p=0,043). Razlike med SK1-Z in SK2-B pojasnjujemo z osebnostnimi značilnostmi (zaprtost/odprtost mišljenja, nevrotičnost) in t.i. psihosomatskonaravnanostjo. Za udeležence misij so značilni cinizem, mačizem in nezaupanje. Izgorelost (cinizem, nizka delovna učinkovitost) je znak izčrpanega/okvarjenega bio-psiho-socialnega blagostanja, ki lahko vodi v absentizem ali zapustitev poklica/dela. Zaključek: Predlagamo spremembo oz. dopolnitev izbirnega postopka za sprejem v Slovensko vojsko s testom temeljnih osebnostnih lastnosti ter izločanje kandidatov, ki presegajo normirane vrednosti za nevrotičnost in psihotičnost, kar bi lahko zmanjšalo uporabo manj ustreznih strategij spoprijemanja s stresom, depresonalizacijo in čustveno izčrpanost ter povečalo delovno učinkovitost. Učenje veščin v medosebnih odnosih in prevzemanje varovalnih strategij (netekmovalne fizične dejavnosti, konjički) lahko ublaži delovanje nespremenljivih delovnih pogojevin zahtev. Potrebno usmerjenost na čustva ob siceršnji mačistični subkulturi bi bilo mogoče doseči s krepitvijo skupinske povezanosti in kakovosti odnosov v enotah, s čimer bi oblikovali socialno podporo znotraj kolektiva.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...temeljne osebnostne lastnosti, spoprijemanje s stresom, izgorelost, bio-psiho-socialno blagostanje, zdravje, veščine...
Ključne besede: temeljne osebnostne lastnosti, spoprijemanje s stresom, izgorelost, bio-psiho-socialno blagostanje, zdravje, veščine v medosebnih odnosih
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1458; Prenosov: 37
URL Polno besedilo (0,00 KB)

3.
Učitelj in stres
Katja Kralj, 2013, diplomsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...učitelji, stres, spoprijemanje s stresom, študenti, učenci, ...
Ključne besede: učitelji, stres, spoprijemanje s stresom, študenti, učenci
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1429; Prenosov: 78
URL Polno besedilo (0,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Stres pri učiteljih v osnovni šoli: primerjava med razrednimi in predmetnimi učitelji
Tjaša Šmigoc, 2014, diplomsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...stres, stresorji, posledice stresa, spoprijemanje s stresom, razredni in predmetni učitelji, ...
Ključne besede: stres, stresorji, posledice stresa, spoprijemanje s stresom, razredni in predmetni učitelji
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1596; Prenosov: 86
URL Polno besedilo (0,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Doživljanje stresa pri strokovnih delavcih v vrtcu Beltinci
Tamara Mesarec, 2014, diplomsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...stres, strokovni delavci v vrtcu, dejavniki stresa, spoprijemanje, ...
Ključne besede: stres, strokovni delavci v vrtcu, dejavniki stresa, spoprijemanje
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 968; Prenosov: 106
URL Polno besedilo (0,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Načini učinkovitega spoprijemanja s stresom pri učiteljih
Andreja Melink, 2015, diplomsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...stres, učitelji, organizacija, spoprijemanje s stresom, šolstvo, ...
Ključne besede: stres, učitelji, organizacija, spoprijemanje s stresom, šolstvo
Objavljeno: 14.10.2015; Ogledov: 1010; Prenosov: 30
URL Polno besedilo (0,00 KB)

7.
Načini spoprijemanja s stresom pri osnovnošolskih učiteljih: vloga sprostitvenih tehnik
Lea Josipovič, 2015, diplomsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...stres, osnovnošolski učitelji, vzroki in posledice stresa, spoprijemanje s stresom, sprostitvene tehnike, ...
Ključne besede: stres, osnovnošolski učitelji, vzroki in posledice stresa, spoprijemanje s stresom, sprostitvene tehnike
Objavljeno: 14.10.2015; Ogledov: 1501; Prenosov: 158
URL Polno besedilo (0,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Stres in spoprijemanje s stresom v mladostništvu
Petra Dolenc, 2015, pregledni znanstveni članek

Opis: Mladostniki so zaradi številnih razvojnih sprememb in zahtev na različnih področjih življenja izpostavljeni večji verjetnosti doživljanja stresa, po drugi strani pa je prav obdobje mladostništva ključnega pomena za oblikovanje učinkovitih in konstruktivnih načinov soočanja s stresnimi situacijami. V preglednem prispevku predstavljamo značilnosti doživljanja stresa pri mladostnikih ter pomen spoprijemanja s stresom v tem obdobju. Natančneje opredelimo pojem spoprijemanje, osvetlimo različne načine spoprijemalnega vedenja in povzamemo pomembne dejavnike, ki vplivajo na soočanje s težavami v mladostništvu. Nazadnje izpostavimo še pomen merjenja spoprijemanja s stresom in predstavimo pregled izsledkov s področja razlik v spoprijemanju mladostnikov po spolu in starosti.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: Zadetek v naslovu
Ključne besede: stres, spoprijemanje, mladostniki, spol, starost, merjenje
Objavljeno: 24.01.2018; Ogledov: 407; Prenosov: 14
URL Polno besedilo (0,00 KB)

9.
Vloga učitelja razrednega pouka pri spoprijemanju učencev z ločitvijo staršev
Maja Mohar, 2017, diplomsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...tveganja, varovalni dejavniki, učitelji razrednega pouka, učenci, spoprijemanje otrok z ločitvijo staršev, ...
Ključne besede: ločitev staršev, dejavniki tveganja, varovalni dejavniki, učitelji razrednega pouka, učenci, spoprijemanje otrok z ločitvijo staršev
Objavljeno: 17.01.2018; Ogledov: 377; Prenosov: 38
URL Polno besedilo (0,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici