1. |
2. Najpogostejše jezikovne pomanjkljivosti v študentskih pisnih izdelkih in nastopih pri predmetu Didaktika slovenščine 2 s predlogi za popravke : Jezikovni priročnik za študente Razrednega pouka na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem v študijskem letu 2020/21Vladka Tucovič Sturman, 2022, drugo učno gradivo Opis: Zbirka študentskih jezikovnih pomanjkljivosti s predlogi za izboljšave je nastala pri vajah in seminarjih didaktike mladinske književnosti in prinaša najpogostejše jezikovne zdrse, ki se študentom pripetijo med nastopi in pisanjem priprav, ter pravilne in ustreznejše jezikovne rešitve s področja pravorečja, pravopisa, skladnje, oblikoslovja, pa tudi širše jezikovne kulture in strokovnega ter znanstvenega pisanja. Ključne besede: jezikovna kultura, pravopis, pravorečje, oblikoslovje, besedoslovje, skladnja, besediloslovje Objavljeno v RUP: 22.03.2022; Ogledov: 1276; Prenosov: 68 Celotno besedilo (215,28 KB) |
3. Mobbing in company : levels and typologyBeno Arnejčič, 2016, izvirni znanstveni članek Opis: Background and purpose: The individual is exposed to ever more covert psychological violence or mobbing in workplace within companies. The aim of this study is to analyse the level and the types of psychological violence within a company in which the individual works in their daily lives.
Design/Methodology/Approach: Using systematic method current mobbing literature reviews were analysed. Based on a review and analysis of the literature, we recognised increasing amounts of workplace bullying. Then we used and extended Dilts’ model and created a model in which we portrayed the different levels and types of bullying in a company. The presented model is a tool for identifying workplace violence within the company.
Results: At the company environment level, there is much bullying associated with social-demographic characteristics and working conditions. At the level of individual behaviour, the type of mobbing exists that is associated with the company’s leadership styles. At the level of professional qualifications, a lack of confidence causes mobbing. At the level of values and beliefs, mobbing is present in attitudes and behavioural intentions. At the level of identity, we can observe mobbing according to sexual identity. At the level of organizational culture, we can recognize a type of mobbing called ‘obsessive dedication’ to working efficiency and organizational silence.
Conclusion: Based on the analysis of selected literature we exposed a range of types and levels of mobbing in company. The expanded Model on levels of mobbing in companies provides a framework for collecting information. The user can identify workplace violence and each strategic organizational level in the work organization. Ključne besede: bullying, mobbing typology within the company, levels of mobbing in the workplace Objavljeno v RUP: 24.01.2018; Ogledov: 3376; Prenosov: 95 Povezava na celotno besedilo |
4. Primerjava učnih načrtov in vključenost priporočil za medpredmetno povezovanje likovnih vsebinEda Birsa, 2017, izvirni znanstveni članek Opis: S kvalitativno analizo vseh učnih načrtov predmetov od 1. do 5. razreda osnovne šole v Sloveniji smo želeli ugotoviti, kako so v učne načrte vključena priporočila za medpredmetno povezovanje. Razvrstili smo jih v tri kategorije: navedbe predmetov, implicitne navedbe in eksplicitne navedbe. Rezultati kažejo, da nekaterih pojmov, ki so predvideni pri posameznem predmetu za povezovanje z likovno umetnostjo v nekem razredu oz. vzgojno-izobraževalnem obdobju, v učnem načrtu likovne umetnosti ni zaslediti. Ključne besede: likovna umetnost, učni načrt za likovno umetnost, celostni učni proces likovne umetnosti, osnovna šola, medpredmetno povezovanje Objavljeno v RUP: 24.01.2018; Ogledov: 3156; Prenosov: 185 Povezava na celotno besedilo |
5. Učenje naravoslovja za slepe in slabovidne učenceJanja Plazar, 2015, pregledni znanstveni članek Opis: Učenje naravoslovja je pomembno tako za polnočutne kot tudi za slepe in slabovidne otroke, saj poleg pridobivanja naravoslovnega znanja razvijajo sposobnost razmišljanja in reševanja problemov na logičen in znanstven način. Dandanes pouk naravoslovja temelji na načelu konstruktivizma, pri katerem otroci nastopajo kot aktivni udeleženci v procesu učenja. Ker slepi in slabovidni otroci dojemajo svet na drugačen način kot polnočutni, si pri učenju naravoslovja pomagamo s prilagoditvijo metod ter učnih pripomočkov, ki omogočajo aktivno učenje slepih in slabovidnih učencev ter pripomorejo k trajnejšemu znanju, hkrati pa zmanjšujejo možnost nastanka morebitnih napačnih predstav. Ključne besede: učenje naravoslovja, slepi in slabovidni učenci, izkustveno učenje, prilagoditev učnih pripomočkov, inkluzija Objavljeno v RUP: 24.01.2018; Ogledov: 3192; Prenosov: 45 Povezava na celotno besedilo |
6. Stres in spoprijemanje s stresom v mladostništvuPetra Dolenc, 2015, pregledni znanstveni članek Opis: Mladostniki so zaradi številnih razvojnih sprememb in zahtev na različnih področjih življenja izpostavljeni večji verjetnosti doživljanja stresa, po drugi strani pa je prav obdobje mladostništva ključnega pomena za oblikovanje učinkovitih in konstruktivnih načinov soočanja s stresnimi situacijami. V preglednem prispevku predstavljamo značilnosti doživljanja stresa pri mladostnikih ter pomen spoprijemanja s stresom v tem obdobju. Natančneje opredelimo pojem spoprijemanje, osvetlimo različne načine spoprijemalnega vedenja in povzamemo pomembne dejavnike, ki vplivajo na soočanje s težavami v mladostništvu. Nazadnje izpostavimo še pomen merjenja spoprijemanja s stresom in predstavimo pregled izsledkov s področja razlik v spoprijemanju mladostnikov po spolu in starosti. Ključne besede: stres, spoprijemanje, mladostniki, spol, starost, merjenje Objavljeno v RUP: 24.01.2018; Ogledov: 3774; Prenosov: 92 Povezava na celotno besedilo |
7. Razvijanje rezilientnosti študentov preko doživljanja izkušnje inkluzije na pedagoški praksiKarmen Drljić, Vanja Riccarda Kiswarday, 2016, izvirni znanstveni članek Opis: Teorija rezilientnosti preučuje odziv na stresne in emocionalno naporne okoliščine. Kaže se v posameznikovi zmožnosti konstruktivnega odziva na izzive iz okolja. Prve konkretne izkušnje z otroki s posebnimi potrebami na pedagoški praksi lahko študentom bodočim vzgojiteljem zaradi še nezadostnih izkušenj in kompetenc predstavljajo izziv, ki je včasih lahko naporen. V kvalitativni raziskavi smo želeli ugotoviti, kako se na praksi izraža rezilientnost študentk študijskega programa Predšolske vzgoje, Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem, skozi opazovanje mentorjeve inkluzivnosti ter skozi prepoznavanja izzivov pri vključevanju otrok s posebnimi potrebami. Analiziranih je bilo 43 poročil strnjene pedagoške prakse študentk tretjega letnika predšolske vzgoje. Rezultati so pokazali, da študentke pri vzgojiteljicah mentoricah prepoznavajo tako inkluzivna kot neinkluzivna stališča in delovanja, toda pogosteje opisujejo inkluzivnost. Nadalje smo ugotovili, da se dobra polovica študentk (55,8 %) na konkretno izkušnjo inkluzije odzove proaktivno, 44,2 % pa pasivno. Študenti, ki proaktivnega odziva še niso zmožni, potrebujejo podporo in usmerjanje, predvsem pa mehanizme, s pomočjo katerih postopoma in samostojno izgrajujejo rezilientnost, ki je v inkluzivnih vzgojno-izobraževalnih okoljih pomembna in potrebna kompetenca pedagoga. Ključne besede: študenti, predšolska vzgoja, praktično usposabljanje, rezilientnost, otroci s posebnimi potrebami, inkluzija Objavljeno v RUP: 24.01.2018; Ogledov: 2891; Prenosov: 56 Povezava na celotno besedilo |
8. Aplikativni vidik otrokovega pripovedovanja v predšolskem obdobjuBarbara Baloh, 2015, izvirni znanstveni članek Opis: Vsakokrat, ko otrok pripoveduje, sporoča izkušnjo, ki jo je bodisi pridobil sam ali mu jo je posredoval kdo drug, in tako gradi lastno pripovedovalno shemo, ki služi njegovemu nadaljnjemu tvorjenju pripovednih besedil. Glede na pomen pripovedovanja v kurikulu za vrtce se zastavlja vprašanje, kako je mogoče pri otroku pripovedovanje, ki je njegova potreba, ustrezno spodbujati in glede na starostno stopnjo nadgrajevati. Pričujoči prispevek osvetljuje kurikularno problematiko o vlogi odraslega (vzgojitelja/učitelja) pri pripovedovanju ter o pripovedovanju kot kulturno pogojeni in pomembni dejavnosti za otrokovo pismenost. Ključne besede: predšolska vzgoja, predšolski otroci, pripovedovanje, umetnostno besedilo, neumetnostno besedilo Objavljeno v RUP: 24.01.2018; Ogledov: 2547; Prenosov: 60 Povezava na celotno besedilo |
9. Merske značilnosti slovenske oblike Vprašalnika usmerjenosti k sreči (OTH)Andreja Avsec, Tina Kavčič, 2012, izvirni znanstveni članek Opis: V članku sva preverjali merske značilnosti Vprašalnika usmerjenosti k sreči OTH (Peterson, Park in Seligman, 2005), ki meri tri različne načine doseganja sreče, to je preko užitka (hedonizem), smisla (eudaimonia) in vpletenosti (zanos). Vprašalnik je bil v več korakih preveden v slovenščino (dva neodvisna strokovna prevoda, usklajevanje, prevod nazaj v angleščino, usklajevanje). 1064 udeležencev, starih od 18 do 91 let, je poleg usmerjenosti k sreči poročalo še o zadovoljstvu s svojim življenjem. Konfirmatorna faktorska analiza je pokazala mejno sprejemljivo prileganje naših podatkov predpostavljenemu trifaktorskemu modelu. Rezultati so pokazali tudi zadovoljivo notranjo skladnost vseh treh lestvic (alfa koeficienti od 0,70 do 0,83) ter ustrezno visoko povezanost med posameznimi postavkami in skupnimi rezultati na pripadajočih lestvicah. Dobljeni koeficienti interkorelacije so pokazali nizko povezanost med usmerjenostjo k užitku in usmerjenostjo k smislu ter zmerno povezanost usmerjenosti k vpletenosti z obema ostalima usmerjenostima. Moški in ženske se med seboj niso statistično pomembno razlikovali v samoocenah usmerjenosti k sreči, starost udeležencev pa je bila statistično pomembno, vendar nizko povezana z nižjo usmerjenostjo k užitku. Ob upoštevanju demografskih značilnostih udeležencev sta usmerjenosti k užitku in k vpletenosti pomembno izboljšali napoved zadovoljstva z življenjem. Rezultati tudi kažejo, da so s svojim življenjem najbolj zadovoljni tisti posamezniki, ki so se razmeroma visoko ocenili na vseh treh lestvicah usmerjenosti k sreči. Ključne besede: vprašalniki, merske značilnosti, sreča, zadovoljstvo z življenjem, psihično blagostanje, Vprašalnik usmerjenosti k sreči (OTH) Objavljeno v RUP: 02.04.2017; Ogledov: 3983; Prenosov: 374 Povezava na celotno besedilo |
10. The importance of recognizing roles in teams for higher-quality work in preschools and schoolsJurka Lepičnik-Vodopivec, Maja Hmelak, 2015, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Ključne besede: vzgojiteljice, vloge, timsko delo, sodelovanje, komunikacija, preschool teacher, roles, team work, collaboration, communication Objavljeno v RUP: 02.04.2017; Ogledov: 3736; Prenosov: 137 Povezava na celotno besedilo |