Title: | Novi pogledi na vlogo prevajanja pri poučevanju tujega jezika |
---|
Authors: | ID Bratož, Silva (Author) ID Kocbek, Alenka (Author) |
Files: | http://www.zrs.upr.si/monografije/single/aktivnosti-ucencev-v-ucnem-procesu-1953
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Not categorized |
---|
Typology: | 1.16 - Independent Scientific Component Part or a Chapter in a Monograph |
---|
Organization: | PEF - Faculty of Education
|
---|
Abstract: | Na področju poučevanja drugega jezika se v zadnjih letih ponovno vse večji pomen pripisuje prevajanju kot legitimnemu pedagoškemu orodju. V prvem delu prispevka so obravnavani razlogi za neupravičeno omalovažujoč odnos do prevajanja pri metodologiji poučevanja drugega jezika v preteklih štiridesetih letih. Ta je zaznamoval zadnja desetletja kot odgovor na neustrezne pristope t. i. slovnično-prevajalske metode. Avtorici zagovarjata, da gre razloge za to iskati zlasti v pojmovanju vloge in rabe prevajanja, ki je pogosto preozko in ne upošteva sodobnih vidikov prevodoslovja in drugih disciplin. Pristop, ki je predstavljen v prispevku, združuje in hkrati nadgrajuje pedagoški vidik z ugotovitvami prevodoslovja in kognitivnega jezikoslovja. Obravnavane so relevantne sodobne smernice na področju prevodoslovja, medtem ko so v okviru kognitivnega jezikoslovja prikazani nekateri ključni pojmi in možni načini njihove uporabe pri učenju in poučevanju tujega jezika. Avtorici zagovarjata stališče, da je prevajanje potrebna in uporabna jezikovna zmožnost, kar je skladno z modelom sporazumevalnih zmožnosti, kot ga opredeljuje Skupni evropski jezikovni okvir. Poudarjata tudi, da bi bilo smiselno ponovno preučiti pomen in vlogo prevajanja kot orodja poučevanja, s čimer bi usvajanje jezika umestili v širši kulturni kontekst in hkrati spodbujali samostojnost učencev ter krepili njihovo zavedanje o medkulturnih in jezikovnih razlikah. V drugem delu so predstavljeni številni jezikovni primeri in vidiki, ki upravičujejo vlogo prevajanja pri poučevanju drugega jezika. |
---|
Keywords: | prevajanje, prevodoslovje, kognitivno jezikoslovje, učenje in poučevanje drugega jezika |
---|
Year of publishing: | 2015 |
---|
Number of pages: | Str. 223-235, 612-613 |
---|
PID: | 20.500.12556/RUP-6679 |
---|
UDC: | 81'253 |
---|
COBISS.SI-ID: | 1537771716 |
---|
Publication date in RUP: | 13.10.2015 |
---|
Views: | 4230 |
---|
Downloads: | 159 |
---|
Metadata: | |
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: | |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |