| Title: | Izzivi pri prepoznavanju in podpori dvojno izjemnih učencev v izobraževalnem procesu |
|---|
| Authors: | ID Hrenič, Sandra (Author) ID Kukanja-Gabrijelčič, Mojca (Author) ID Kiswarday, Vanja Riccarda (Author) |
| Files: | https://journals.um.si/index.php/education/article/view/4906
RAZ_Hrenic_Sandra_2025.pdf (379,02 KB) MD5: 7BD34AFCAA58DE005FFD70A7AA37C2AC
|
|---|
| Language: | Slovenian |
|---|
| Work type: | Unknown |
|---|
| Typology: | 1.01 - Original Scientific Article |
|---|
| Organization: | PEF - Faculty of Education
|
|---|
| Abstract: | Dvojno izjemni učenci, ki imajo nadarjenost v kombinaciji s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami, so pogosto spregledani, kar ovira zagotavljanje ustrezne podpore v izobraževalnem procesu. V prispevku analiziramo stališča in usposobljenost strokovnih delavcev za delo s to skupino učencev ter načine pridobivanja znanja na področju dvojne izjemnosti. Rezultati raziskave kažejo, da se večina respondentov zaveda pomena prepoznavanja dvojne izjemnosti, vendar le redki sistematično in dosledno vključujejo ustrezne pedagoške pristope v prakso. Znanje na tem področju se večinoma pridobiva z neformalnimi viri in izmenjavo izkušenj, saj je ponudba formalnih strokovnih izobraževanj skromna. Poudarjena je potreba po razvoju specializiranih programov usposabljanja, ki bi izboljšali prepoznavanje in učinkovito podporo tej specifični skupini učencev. |
|---|
| Keywords: | dvojno izjemni učenci, nadarjenost, posebne potrebe, prepoznavanje, usposobljenost |
|---|
| Publication version: | Version of Record |
|---|
| Publication date: | 15.12.2025 |
|---|
| Year of publishing: | 2025 |
|---|
| Number of pages: | Str. 395-413 |
|---|
| Numbering: | Letn. 18, št. 4 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/RUP-22234  |
|---|
| UDC: | 159.924-057.874 |
|---|
| ISSN on article: | 1855-4431 |
|---|
| DOI: | 10.18690/rei.4906  |
|---|
| COBISS.SI-ID: | 261888515  |
|---|
| Publication date in RUP: | 17.12.2025 |
|---|
| Views: | 140 |
|---|
| Downloads: | 5 |
|---|
| Metadata: |  |
|---|
|
:
|
Copy citation |
|---|
| | | | Average score: | (0 votes) |
|---|
| Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
|---|
| Share: |  |
|---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |