Lupa

Iskanje po repozitoriju Pomoč

A- | A+ | Natisni
Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Motivi samomora v dramatiki Dragice Potočnjak
Tamara Kemper, 2011, diplomsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...dramatika, motiv samomora, spolna zloraba, smrt, upanje, diplomska...
Ključne besede: dramatika, motiv samomora, spolna zloraba, smrt, upanje, diplomska dela
Objavljeno: 15.10.2013; Ogledov: 1844; Prenosov: 44
URL Polno besedilo (0,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Medbesedilnost in medmedijskost sodobne slovenske (ne več) dramske pisave
Tomaž Toporišič, 2010, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Prispevek na podlagi teorij teksta kot rizoma (Deleuze, Guattari), teksta kot tkanja citatov (Barthes), performativnega obrata (Fischer Lichte) analizira štiri besedilne korpuse, (ne več) dramska besedila sodobnih dramatikov in gledališčnikov: Dušana Jovanovića, Drage Potočnjak, Simone Semenič in Janeza Janše. Opozoriti hoče na dve posebnosti in svojskosti sodobne slovenske literarne in gledališke umetnosti: rizomatično naravo medbesedilnosti in medmedijskost oziroma vezljivost medijev.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...slovenska književnost, slovenska dramatika, slovenski dramatiki, medbesedilnost, medmedijskost, (ne več) dramsko...
Ključne besede: slovenska književnost, slovenska dramatika, slovenski dramatiki, medbesedilnost, medmedijskost, (ne več) dramsko besedilo, performativnost, rizomatičnost
Objavljeno: 15.10.2013; Ogledov: 1847; Prenosov: 30
URL Polno besedilo (0,00 KB)

3.
Absurd kot sodobna oblika tragične izkušnje v Šumiju Petra Božiča
Krištof Jacek Kozak, 2010, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: V svetovnem gledališču 20. stol. sta prevladovali dve inovatorski smeri: epsko gledališče in gledališče absurda. Drame Petra Božiča je Taras Kermauner uvrščal v nihilizem, ki temelji na popolnem zanikanju vrednot, česar pa za Božičeve drame ni mogo~e v celoti trditi. Božič postavlja pod vprašaj smisel vrednot. Vrednote tako obstajajo skozi svoj manko, zaradi česar je drame mogoče uvrstiti v bližino tragedije - taka je Božičeva zadnja igra Šumi. Podrobna primerjava s Sofoklovo Antigono skuša dokazati vzporednice med besediloma in s tem sodobni tekst razložiti s pomočjo absurda kot vrhunca sodobne tragedije.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...slovenska književnost, slovenska dramatika, Šumi, dramatika absurda, nihilizem, vrednote, tragedija, primerjalne...
Ključne besede: slovenska književnost, slovenska dramatika, Šumi, dramatika absurda, nihilizem, vrednote, tragedija, primerjalne študije
Objavljeno: 15.10.2013; Ogledov: 1652; Prenosov: 10
URL Polno besedilo (0,00 KB)

4.
Cankarjeva Vida (drama Lepa Vida) in Kraigherjeva Pepina (drama Školjka) kot primera femme fragile in femme fatale v slovenski dramatiki na prelomu stoletja
Denis Poniž, 2009, pregledni znanstveni članek

Opis: In addition to poetry and short story, drama is the most important genre in Central-European modernist literature. It was through drama that modernity - in accordance with contemporary philosophical, sociological and aesthetic insights into gender relations - formed two distinctive female literary characters - the fragile woman (femme fragile, das Kindfrau) and her counterpart, the fatal woman (femme fatale). These two characters do not appear only in drama (although drama is where their development culminates, especially in the works of Arthur Schnitzler in Frank Wedekind), but also in poetry and fiction, and at least for a fleeting moment they entered also into contemporary Slovenian drama. Although forming and solving modern questions was not the priority of Slovenian literature of the time, we can still trace certain distinguishing features of a "fragile woman" or "woman-child" in Cankar's last play, 'Lepa Vida', regardless of the fact that Cankar is interested in other and different problems set forth in this lyrical play. However, in 'Lepa Vida' there certainly is a clear conception of a fragile woman and a woman-child, that cannot develop into femme fatale as is frequently characteristic of Schnitzler's drama. Cankar's contemporary and friend Lojz Kraigher brought his protagonist Pepina from the play 'Školjka' closer to the typical features of a fatal woman. Not only in her appearance but also in her actions, Pepina is an explicitly fatal woman, who does not hide her erotic and sexual lust, which proves fatal for all men who come close to her, especially for the young student Maks. In this article the parallels between Schnitzler's fatal women and Pepina are explored, finding that Kraigher must have been familiar with some of Schnitzler's plays (or seen them in theatres of Vienna), for he formed a dramatic character perfectly fitting the "femme fatale" concept of the time
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...dramatika, moderna, literarne teme in motivi, femme fragile,...
Ključne besede: dramatika, moderna, literarne teme in motivi, femme fragile, femme fatale
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1046; Prenosov: 29
URL Polno besedilo (0,00 KB)

5.
Performativna dimenzija v slovenski sodobni drami Božič - Jesih - Jovanović - Šeligo
Tomaž Toporišič, 2011, izvirni znanstveni članek

Opis: V raznolikih poskusih zgodovinjenja slovenske sodobne drame nesporno ostaja ob strani ena izmed pomembnih lastnosti slvoenske absurdne drame, namreč njenpomen pri dekonstrukciji t. i. literarnega oziroma dramskega gledališča ter udejanjitvi performativnega obrata (Fischer-Lichte) na prelomu iz šestdesetih v sedemdeseta leta prejšnjega stoletja. Pričujoča razprava s pomočjo analize lastnosti poetik Petra Božiča, Dušana Jovanovića, Milana Jesiha in Rudija Šelige skuša prikazati prav to na videz paradoksalno lastnost slovenske drame absurda in absurdne drame, ki je privedla do ene največjih estetskih revolucij (Rancière) v slovenski umetnosti in kulturi po drugi svetovni vojni.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...slovenska književnost, slovenska dramatika, drama absurda, performativ, absurdna dramatika, performans, performativna...
Ključne besede: slovenska književnost, slovenska dramatika, drama absurda, performativ, absurdna dramatika, performans, performativna kultura
Objavljeno: 21.12.2015; Ogledov: 1180; Prenosov: 10
URL Polno besedilo (0,00 KB)

6.
Vloga gledališča v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole
Tina Lomovšek, 2018, magistrsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...obisk gledališča izven šole, drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, dramatika v šoli, smernice za kulturno-umetnostno vzgojo, nacionalni...
Ključne besede: gledališče, obisk gledališča izven šole, drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, dramatika v šoli, smernice za kulturno-umetnostno vzgojo, nacionalni program za kulturo
Objavljeno: 24.05.2019; Ogledov: 150; Prenosov: 14
.pdf Polno besedilo (391,91 KB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici