Lupa

Iskanje po repozitoriju Pomoč

A- | A+ | Natisni
Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Simona Semenič : uprizarjanje neuprizorljivega
Urška Ule, 2021, magistrsko delo

Ključne besede: nove tekstne prakse, Semenič, Simona, uprizarjanje, modifikacija, slovenska dramatika, magistrske naloge
Objavljeno v RUP: 29.12.2021; Ogledov: 2012; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

2.
3.
Performativna dimenzija v slovenski sodobni drami Božič - Jesih - Jovanović - Šeligo
Tomaž Toporišič, 2011, izvirni znanstveni članek

Opis: V raznolikih poskusih zgodovinjenja slovenske sodobne drame nesporno ostaja ob strani ena izmed pomembnih lastnosti slvoenske absurdne drame, namreč njenpomen pri dekonstrukciji t. i. literarnega oziroma dramskega gledališča ter udejanjitvi performativnega obrata (Fischer-Lichte) na prelomu iz šestdesetih v sedemdeseta leta prejšnjega stoletja. Pričujoča razprava s pomočjo analize lastnosti poetik Petra Božiča, Dušana Jovanovića, Milana Jesiha in Rudija Šelige skuša prikazati prav to na videz paradoksalno lastnost slovenske drame absurda in absurdne drame, ki je privedla do ene največjih estetskih revolucij (Rancière) v slovenski umetnosti in kulturi po drugi svetovni vojni.
Ključne besede: slovenska književnost, slovenska dramatika, drama absurda, performativ, absurdna dramatika, performans, performativna kultura
Objavljeno v RUP: 21.12.2015; Ogledov: 4010; Prenosov: 27
URL Povezava na celotno besedilo

4.
Absurd kot sodobna oblika tragične izkušnje v Šumiju Petra Božiča
Krištof Jacek Kozak, 2010, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: V svetovnem gledališču 20. stol. sta prevladovali dve inovatorski smeri: epsko gledališče in gledališče absurda. Drame Petra Božiča je Taras Kermauner uvrščal v nihilizem, ki temelji na popolnem zanikanju vrednot, česar pa za Božičeve drame ni mogo~e v celoti trditi. Božič postavlja pod vprašaj smisel vrednot. Vrednote tako obstajajo skozi svoj manko, zaradi česar je drame mogoče uvrstiti v bližino tragedije - taka je Božičeva zadnja igra Šumi. Podrobna primerjava s Sofoklovo Antigono skuša dokazati vzporednice med besediloma in s tem sodobni tekst razložiti s pomočjo absurda kot vrhunca sodobne tragedije.
Ključne besede: slovenska književnost, slovenska dramatika, Šumi, dramatika absurda, nihilizem, vrednote, tragedija, primerjalne študije
Objavljeno v RUP: 15.10.2013; Ogledov: 3806; Prenosov: 46
URL Povezava na celotno besedilo

5.
Medbesedilnost in medmedijskost sodobne slovenske (ne več) dramske pisave
Tomaž Toporišič, 2010, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Prispevek na podlagi teorij teksta kot rizoma (Deleuze, Guattari), teksta kot tkanja citatov (Barthes), performativnega obrata (Fischer Lichte) analizira štiri besedilne korpuse, (ne več) dramska besedila sodobnih dramatikov in gledališčnikov: Dušana Jovanovića, Drage Potočnjak, Simone Semenič in Janeza Janše. Opozoriti hoče na dve posebnosti in svojskosti sodobne slovenske literarne in gledališke umetnosti: rizomatično naravo medbesedilnosti in medmedijskost oziroma vezljivost medijev.
Ključne besede: slovenska književnost, slovenska dramatika, slovenski dramatiki, medbesedilnost, medmedijskost, (ne več) dramsko besedilo, performativnost, rizomatičnost
Objavljeno v RUP: 15.10.2013; Ogledov: 4202; Prenosov: 65
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici