1. |
2. Etika in družba skozi literaturo : drame Josipa TavčarjaSaša Šušteršič, 2017, magistrsko delo Ključne besede: drama, napredek, družbena odgovornost, etika, družba, slovenska književnost, dramatika, literarne študije, magistrske naloge Objavljeno v RUP: 15.06.2020; Ogledov: 1793; Prenosov: 49 Celotno besedilo (625,48 KB) |
3. Performativna dimenzija v slovenski sodobni drami Božič - Jesih - Jovanović - ŠeligoTomaž Toporišič, 2011, izvirni znanstveni članek Opis: V raznolikih poskusih zgodovinjenja slovenske sodobne drame nesporno ostaja ob strani ena izmed pomembnih lastnosti slvoenske absurdne drame, namreč njenpomen pri dekonstrukciji t. i. literarnega oziroma dramskega gledališča ter udejanjitvi performativnega obrata (Fischer-Lichte) na prelomu iz šestdesetih v sedemdeseta leta prejšnjega stoletja. Pričujoča razprava s pomočjo analize lastnosti poetik Petra Božiča, Dušana Jovanovića, Milana Jesiha in Rudija Šelige skuša prikazati prav to na videz paradoksalno lastnost slovenske drame absurda in absurdne drame, ki je privedla do ene največjih estetskih revolucij (Rancière) v slovenski umetnosti in kulturi po drugi svetovni vojni. Ključne besede: slovenska književnost, slovenska dramatika, drama absurda, performativ, absurdna dramatika, performans, performativna kultura Objavljeno v RUP: 21.12.2015; Ogledov: 4010; Prenosov: 27 Povezava na celotno besedilo |
4. Absurd kot sodobna oblika tragične izkušnje v Šumiju Petra BožičaKrištof Jacek Kozak, 2010, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: V svetovnem gledališču 20. stol. sta prevladovali dve inovatorski smeri: epsko gledališče in gledališče absurda. Drame Petra Božiča je Taras Kermauner uvrščal v nihilizem, ki temelji na popolnem zanikanju vrednot, česar pa za Božičeve drame ni mogo~e v celoti trditi. Božič postavlja pod vprašaj smisel vrednot. Vrednote tako obstajajo skozi svoj manko, zaradi česar je drame mogoče uvrstiti v bližino tragedije - taka je Božičeva zadnja igra Šumi. Podrobna primerjava s Sofoklovo Antigono skuša dokazati vzporednice med besediloma in s tem sodobni tekst razložiti s pomočjo absurda kot vrhunca sodobne tragedije. Ključne besede: slovenska književnost, slovenska dramatika, Šumi, dramatika absurda, nihilizem, vrednote, tragedija, primerjalne študije Objavljeno v RUP: 15.10.2013; Ogledov: 3806; Prenosov: 46 Povezava na celotno besedilo |
5. Medbesedilnost in medmedijskost sodobne slovenske (ne več) dramske pisaveTomaž Toporišič, 2010, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Prispevek na podlagi teorij teksta kot rizoma (Deleuze, Guattari), teksta kot tkanja citatov (Barthes), performativnega obrata (Fischer Lichte) analizira štiri besedilne korpuse, (ne več) dramska besedila sodobnih dramatikov in gledališčnikov: Dušana Jovanovića, Drage Potočnjak, Simone Semenič in Janeza Janše. Opozoriti hoče na dve posebnosti in svojskosti sodobne slovenske literarne in gledališke umetnosti: rizomatično naravo medbesedilnosti in medmedijskost oziroma vezljivost medijev. Ključne besede: slovenska književnost, slovenska dramatika, slovenski dramatiki, medbesedilnost, medmedijskost, (ne več) dramsko besedilo, performativnost, rizomatičnost Objavljeno v RUP: 15.10.2013; Ogledov: 4202; Prenosov: 65 Povezava na celotno besedilo |