1. Pravopisna in skladenjska zmožnost v spisih učencev 9. razreda osnovne šole po branju književnega besedila : magistrsko deloMeta Primožič Požar, 2024, magistrsko delo Ključne besede: sporazumevalna zmožnost, učni načrt za slovenščino, osnovna šola, 9. razred, pravopisna zmožnost, skladenjska zmožnost, pouk jezika, pouk književnosti, slovenščina, magistrske naloge Objavljeno v RUP: 25.04.2024; Ogledov: 65; Prenosov: 0 Celotno besedilo (1,38 MB) |
2. Geografske značilnosti požarov v Grčiji, Italiji in Španiji : magistrsko deloLea Prodan, 2024, magistrsko delo Ključne besede: požari v naravi, požarna ogroženost, podnebne spremembe, Italija, Španija, Grčija, geografija, magistrske naloge Objavljeno v RUP: 22.04.2024; Ogledov: 112; Prenosov: 2 Celotno besedilo (4,35 MB) |
3. Izračun erozivnosti padavin na podlagi radarskih posnetkov prizemne jakosti padavin : magistrsko deloPeter Kastelic, 2024, magistrsko delo Ključne besede: geomorfologija, klimatogeografija, daljinsko zaznavanje, erozija prsti, erozivnost padavin, radarska slika padavin, erozijski model RUSLE, Slovenija, geografija, magistrske naloge Objavljeno v RUP: 22.04.2024; Ogledov: 96; Prenosov: 1 Celotno besedilo (3,28 MB) |
4. Avdiovizualni in digitalni praktikum : skriptaZoran Medved, 2024, drugo učno gradivo Opis: Ustvarjanje medijskih vsebin danes ne poteka le v institucionaliziranih okoljih poklicnih medijev, ampak se znanje potrebno za takšno ustvarjanje spreminja v univerzalno vednost in je dostopno slehernemu posamezniku. Osnove priprave in produkcije avdiovizualnih vsebin morajo poleg novinarjev obvladati tudi strokovnjaki z drugih področij, odnosov z javnostmi, tržnega komuniciranja, oglaševanja, političnega marketinga, in drugih. Struktura zgodbe za medije se zgodi zgodovino ni bistveno spremenila, orodja za ustvarjanje medijskih vsebin pa so se bistveno spremenila. Prehod v nova tehnološka okolja in lažje razširjanje medijskih vsebin na spletnih in mobilnih platformah spreminja tako naravo produkcije kot naravo dojemanja in način dostopanja do medijskih vsebin. Tradicionalni mediji se na videz demokratizirajo, toda nepoklicni ustvarjalci medijskih prispevkov nimajo danes nič boljšega dostopa do digitalnih radijskih in televizijskih kanalov, kot so jih imeli v obdobju analogne radiodifuzije. Rešitev, torej, ni v dostopnosti opreme in znanj za kakovostno produkcijo vsebin, ampak v medijski pismenosti. Veščine niso dovolj, če posameznik ne razume pravil poglobljenega in celovitega poročanja o dogodkih, ne pozna in ne usvoji kompetenc dobrega poročevalca, ne dojema zahtevnosti raziskovalnega novinarstva. Multimedijsko novinarstvo, mobilno in video novinarstvo in ne nazadnje državljansko ter skupnostno novinarstvo imajo veliko skupnega: strokovna znanja, etična načela, zaupanje občinstev. Te oblike novinarstva in ustvarjanja raznolikih medijskih vsebin presegajo logiko objav na družabnih omrežjih, in slednja zagotovo niso mediji, čeprav se objavljeno (ang. output) pogosto približuje lastnostim tradicionalnih medijskih vsebin. S tem družabnim omrežjem ne odrekamo legitimnosti in pravice do obstoja, toda osamelost producenta medijskih vsebin v takšnih okoljih boleče izstopa, če jo primerjamo, denimo z verigo vlog v informativnih oddajah poklicnih medijev. Veščine povezovanja medijskih vsebin v zgodbe, prispevke, oddaje ni mogoče nadomestiti z algoritmi, razširjeno in umetno inteligenco, saj je sprejemanje sporočil pogojeno s kognitivno sposobnostjo človeka v vlogi uporabnika medijskih vsebin. Namen učnega gradiva je, da tega spoznanja ne bi nikoli spregledali. Objavljeno v RUP: 11.04.2024; Ogledov: 223; Prenosov: 6 Celotno besedilo (411,45 KB) |
5. Gradivo za vaje pri predmetu Zgodovina vsakdanjega življenjaPolona Sitar, 2024 Opis: V študijskem gradivu za vaje je v prvem delu obravnavana študijska literatura, ki zajema področje in okvir raziskovanja vsakdanjega življenja v obdobju po II. svetovni vojni. V skladu s tem se na vajah pojasnjujejo spremembe vsakdanjih praks oz. dejanskosti kulture izgradnje socializma. Prav tako na vajah študentje_ke spoznajo metodološki pristop ustne zgodovine, izvedejo in transkribirajo en ustni intervju, ki se tematsko navezuje na to obdobje. V obdobju po vojni je namreč prišlo do sprememb, ki so se zgodile v procesu modernizacije predvsem na področju stanovanjskih razmer, industrializacije, urbanizacije, načina življenja (dvig življenjskega standarda, nova vloga družine in žensk, prosti čas, vpliv Zahoda itd.) in demokratizacije materialnih dobrin (npr. pojav pralnega stroja, avtomobilov itd.). Drugi del študijskega gradiva sestoji iz opisa poglavij knjig, ki predstavljajo temeljna dela v polju Zgodovine vsakdanjega življenja. Poglavja, ki se nahajajo v tem sklopu, predstavljajo temelj branja in analize na vajah. Objavljeno v RUP: 27.03.2024; Ogledov: 264; Prenosov: 3 Celotno besedilo (9,23 MB) |
6. Gradivo za predavanja pri predmetu Zgodovina vsakdanjega življenjaPolona Sitar, 2024 Opis: Študentje in študentke se v tem študijskem gradivu, ki predstavlja gradivo za predavanja pri predmetu Zgoodvina vsakdanjega življenja, vsebinsko seznanijo z dolgotrajnimi strukturami vsakdanjega življenja od srednjega veka naprej, s poudarkom zlasti na času druge polovice 20. stoletja. Spoznajo glavne vire in najpomembnejšo znanstveno literaturo ter razumejo vzroke, pomen in posledice spreminjanja načina življenja, mentalitet in vsakdanjih praks v različnih zgodovinskih obdobjih. Pod drobnogledom so v tem študijskem gradivu klasična dela zgodovine vsakdanjega življenja, ki korenini v različnih družboslovnih disciplinah 20. stoletja, še posebno pa je ta tematika postala priljubljena med nemškimi zgodovinarji (nem. Alltagsgeschichte). Osredotoča se predvsem na francosko in italjansko mikrozgodovino in njene raziskave, dotakne pa se tudi ruske in anglo-ameriške smeri. Gradivo sledi fokusu, ki se iz zanimanja za makrostrukture, kot so država, religija in politika, obrne na mikroraven, k človeku kot posamezniku in aktivnemu tvorcu zgodovine. Gradivo tako študente in študentke seznanja z zgodovino doživetij, občutkov, ravnanj in vedenja, s simboli in kulturo preteklosti, prav tako pa tudi s kompleksnimi kulturnimi, političnimi, družbenimi in zgodovinskimi dejavniki, ki vsakdanje življenje soustvarjajo in nanj vplivajo. Objavljeno v RUP: 27.03.2024; Ogledov: 255; Prenosov: 5 Celotno besedilo (794,24 KB) |
7. |
8. |
9. |
10. |