Lupa

Izpis gradiva Pomoč

A- | A+ | Natisni
Naslov:Performativna dimenzija v slovenski sodobni drami Božič - Jesih - Jovanović - Šeligo
Avtorji:ID Toporišič, Tomaž (Avtor)
Datoteke:URL http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-BHQIJGJJ
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FHŠ - Fakulteta za humanistične študije
Opis:V raznolikih poskusih zgodovinjenja slovenske sodobne drame nesporno ostaja ob strani ena izmed pomembnih lastnosti slvoenske absurdne drame, namreč njenpomen pri dekonstrukciji t. i. literarnega oziroma dramskega gledališča ter udejanjitvi performativnega obrata (Fischer-Lichte) na prelomu iz šestdesetih v sedemdeseta leta prejšnjega stoletja. Pričujoča razprava s pomočjo analize lastnosti poetik Petra Božiča, Dušana Jovanovića, Milana Jesiha in Rudija Šelige skuša prikazati prav to na videz paradoksalno lastnost slovenske drame absurda in absurdne drame, ki je privedla do ene največjih estetskih revolucij (Rancière) v slovenski umetnosti in kulturi po drugi svetovni vojni.
Ključne besede:slovenska književnost, slovenska dramatika, drama absurda, performativ, absurdna dramatika, performans, performativna kultura
Leto izida:2011
Št. strani:str. 357-372
Številčenje:Letn. 59, št. 4
PID:20.500.12556/RUP-7523 Povezava se odpre v novem oknu
ISSN:0350-6894
UDK:821.163.6.09-2
COBISS.SI-ID:3276379 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUP:21.12.2015
Število ogledov:3996
Število prenosov:27
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:Various attempts to historicize contemporary Slovene drama have doubtlessly neglected one of the important features of the Slovene absurd drama, i.e., its significance in the deconstruction of the so-called literary or drama theatre and in the manifestation of the performative turn (Fischer-Lichte) at the turn of the 1970s. Using the analysis of poetics of Peter Božič, Dušan Jovanovič, Milan Jesih, and Rudi Šeligo, the present study attempts to illustrate this seemingly paradoxical characteristic of the Slovene drama ob absurdity and absurd drama, which led to one of the gratest aesthetic revolutions (Rancière) in Slovene art and culture after World War II._
Ključne besede:Slovene literature, Slovene theatre, Slovene drama, performative, absurd drama, performance, performative culture


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici