| Title: | Učinkovitost generativne umetne inteligence za personalizirano učenje matematike |
|---|
| Authors: | ID Lipovec, Alenka (Author) ID Arcet, Barbara (Author) |
| Files: | ZUP_Lipovec_Alenka_2025.pdf (160,03 KB) MD5: 6DD9DD2F82D2F70A19C29841095930D7
|
|---|
| Language: | Slovenian |
|---|
| Work type: | Unknown |
|---|
| Typology: | 1.16 - Independent Scientific Component Part or a Chapter in a Monograph |
|---|
| Organization: | ZUP - University of Primorska Press
|
|---|
| Abstract: | Generativna umetna inteligenca (GUI) postaja nepogrešljivo orodje v izobraževanju tudi pri pouku matematike, saj omogoča prilagoditev nalog znanju posameznih učencev, s čimer spodbuja personalizirano učenje in izboljšuje učne dosežke. Med dodatnimi zaznanimi prednostmi so izboljšanje besedišča, povečanje radovednosti, okrepljene sposobnosti povezovanja, izboljšana sposobnost reformulacije vprašanj ter poglobljeno kritično vrednotenje odgovorov. Kljub temu naloge, ki jih ustvarja umetna inteligenca, pogosto ne odražajo kulturnih ali osebnih značilnosti učencev, kar lahko omejuje njihovo avtentičnost. Raziskave kažejo, da je GUI še posebej koristna za učence z nižjim predznanjem, saj jim omogoča hitrejše napredovanje, pri čemer je njena največja vrednost dosežena ob aktivni podpori učiteljev, ki usmerjajo delo in vrednotijo rezultate – pristop, znan kot hibridno tutorstvo. V šolskem okolju lahko GUI deluje v različnih vlogah – kot učenec, učitelj, mentor ali sošolec. Ključno za njeno uspešno uporabo je skrbno oblikovanje pozivov, ki naj bodo jasni, specifični, kontekstualizirani in prilagodljivi. Med učinkovitimi strategijami so »veriga misli«, ki spodbuja postopno in poglobljeno reševanje problemov, »negativni pozivi« za preprečevanje napak ter »metapozivi«, ki učence usmerjajo k refleksiji in h kritičnemu razmišljanju. Čeprav se članek osredotoča na uporabo pri pouku matematike, so njegove ugotovitve prenosljive na druge predmete ter širši izobraževalni proces. |
|---|
| Keywords: | generativna umetna inteligenca (GUI), poučevanje matematike, oblikovanje pozivov, personalizirano učenje, učenje matematike |
|---|
| Publication status: | Published |
|---|
| Publication version: | Version of Record |
|---|
| Year of publishing: | 2025 |
|---|
| Number of pages: | Str. 203-219 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/RUP-22335  |
|---|
| UDC: | 37.091.33:51:004.8 |
|---|
| DOI: | 10.26493/978-961-293-431-6.10  |
|---|
| COBISS.SI-ID: | 244073731  |
|---|
| Publication date in RUP: | 23.12.2025 |
|---|
| Views: | 87 |
|---|
| Downloads: | 0 |
|---|
| Metadata: |  |
|---|
|
:
|
Copy citation |
|---|
| | | | Average score: | (0 votes) |
|---|
| Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
|---|
| Share: |  |
|---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |