Lupa

Izpis gradiva Pomoč

A- | A+ | Natisni
Naslov:Učinkovitost generativne umetne inteligence za personalizirano učenje matematike
Avtorji:ID Lipovec, Alenka (Avtor)
ID Arcet, Barbara (Avtor)
Datoteke:.pdf ZUP_Lipovec_Alenka_2025.pdf (160,03 KB)
MD5: 6DD9DD2F82D2F70A19C29841095930D7
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Neznano
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:ZUP - Založba Univerze na Primorskem
Opis:Generativna umetna inteligenca (GUI) postaja nepogrešljivo orodje v izobraževanju tudi pri pouku matematike, saj omogoča prilagoditev nalog znanju posameznih učencev, s čimer spodbuja personalizirano učenje in izboljšuje učne dosežke. Med dodatnimi zaznanimi prednostmi so izboljšanje besedišča, povečanje radovednosti, okrepljene sposobnosti povezovanja, izboljšana sposobnost reformulacije vprašanj ter poglobljeno kritično vrednotenje odgovorov. Kljub temu naloge, ki jih ustvarja umetna inteligenca, pogosto ne odražajo kulturnih ali osebnih značilnosti učencev, kar lahko omejuje njihovo avtentičnost. Raziskave kažejo, da je GUI še posebej koristna za učence z nižjim predznanjem, saj jim omogoča hitrejše napredovanje, pri čemer je njena največja vrednost dosežena ob aktivni podpori učiteljev, ki usmerjajo delo in vrednotijo rezultate – pristop, znan kot hibridno tutorstvo. V šolskem okolju lahko GUI deluje v različnih vlogah – kot učenec, učitelj, mentor ali sošolec. Ključno za njeno uspešno uporabo je skrbno oblikovanje pozivov, ki naj bodo jasni, specifični, kontekstualizirani in prilagodljivi. Med učinkovitimi strategijami so »veriga misli«, ki spodbuja postopno in poglobljeno reševanje problemov, »negativni pozivi« za preprečevanje napak ter »metapozivi«, ki učence usmerjajo k refleksiji in h kritičnemu razmišljanju. Čeprav se članek osredotoča na uporabo pri pouku matematike, so njegove ugotovitve prenosljive na druge predmete ter širši izobraževalni proces.
Ključne besede:generativna umetna inteligenca (GUI), poučevanje matematike, oblikovanje pozivov, personalizirano učenje, učenje matematike
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2025
Št. strani:Str. 203-219
PID:20.500.12556/RUP-22335 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.091.33:51:004.8
DOI:10.26493/978-961-293-431-6.10 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:244073731 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUP:23.12.2025
Število ogledov:81
Število prenosov:0
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del monografije

Naslov:Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence : mednarodne smernice in raziskave
Uredniki:Andrej Flogie, Sonja Čotar Konrad
Kraj izida:Koper
Založnik:Založba Univerze na Primorskem
Leto izida:2025
ISBN:978-961-293-431-6
COBISS.SI-ID:237356291 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Knjižnica Ludus
Številčenje v zbirki:58
ISSN zbirke:2630-3809

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:Drugi - Drug financer ali več financerjev
Program financ.:Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje
Številka projekta:3350-24-3502
Naslov:Generativna umetna inteligenca v izobraževanju

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The effectiveness of generative artificial intelligence for personalized mathematics learning
Opis:Generative artificial intelligence (GEN-AI) is becoming an indispensable tool in education and mathematics instruction, as it enables the adaptation of tasks to the knowledge level of individual students, thereby promoting personalized learning and improving academic outcomes. Additional benefits include enhanced vocabulary, increased curiosity, strengthened connection-building skills, improved ability to reformulate questions, and deeper critical evaluation of answers. However, tasks generated by AI often fail to reflect the cultural and personal characteristics of students, which can limit their authenticity. Research indicates that generative AI is particularly beneficial for students with lower prior knowledge, as it facilitates faster progress. Its greatest value is achieved when combined with active teacher support, who guides the learning process and evaluates outcomes—a method known as hybrid tutoring. In educational settings, generative AI can assume various roles, such as the role of a student, teacher, mentor, or peer. Its successful implementation relies on carefully crafted prompts that are clear, specific, contextualized, and adaptable. Effective strategies include “chain-of-thought” prompts to encourage step-by-step problem-solving, “negative prompts” to prevent errors, and “meta-prompts” that guide students toward reflection and critical thinking. Although this article focuses on applications in mathematics, the findings are equally applicable to other subjects and broader educational contexts.
Ključne besede:mathematics education, generative artificial intelligence, prompt design, personalized learning, learning mathematics


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici