Lupa

Izpis gradiva Pomoč

A- | A+ | Natisni
Naslov:Možnosti uporabe generativne umetne inteligence pri otrocih s posebnimi potrebami
Avtorji:ID Plavčak, Darja (Avtor)
Datoteke:.pdf ZUP_Plavcak_Darja_2025.pdf (168,63 KB)
MD5: 8EAB67F0B535082A8A70CDC29FB1BD63
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Neznano
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:ZUP - Založba Univerze na Primorskem
Opis:Članek po posameznih skupinah otrok s posebnimi potrebami (PP) predstavlja primere področij, kjer je generativna umetna inteligenca (GUI) lahko zanje koristna v smislu napredka in razvoja. Ker je tematika v Sloveniji še relativno neraziskana, smo se oprli na primere tujih avtorjev, ki opisujejo potencial uporabe GUI za premagovanje primanjkljajev ali ovir pri osebah s PP različnih starosti in v raznovrstnih socialnih kontekstih. GUI jim lahko pomaga predvsem na področjih, ki so zanje še posebej zahtevna; npr. ustvarja urnike, predlaga aktivnosti za boljše počutje, podaja modne nasvete, pretvarja besedilo ali govor v znakovni jezik in obratno, izboljšuje možnosti sodelovanja na digitalnih platformah, ustvarja učne kartice za urjenje fonološkega zavedanja, simulira komunikacijo. Osebe s PP lahko s pomočjo GUI izboljšajo svojo samostojnost, socialno vključenost, avtonomijo, enakopravnost in bolje izkoristijo svoja močna področja. Pri tem obstajajo določena tveganja uporabe, saj so lahko orodja GUI pristranska, nezadostno natančna ali nezanesljiva; vprašljiva je tudi zasebnost in varnost vnesenih podatkov. Prispevek z obravnavo koristi in tveganj uporabe GUI pri osebah s PP daje razmisleke o tem, kam usmeriti tehnološke in vzgojno-izobraževalne rešitve, da bi jim lahko bila v prihodnosti GUI v čim učinkovitejšo podporo.
Ključne besede:socialno in čustveno učenje, socialna generativna umetna inteligenca, visoko šolstvo, personalizirano učenje
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2025
Št. strani:Str. 221-237
PID:20.500.12556/RUP-22336 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:376:004.8
DOI:10.26493/978-961-293-431-6.11 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:244050691 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUP:23.12.2025
Število ogledov:82
Število prenosov:1
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del monografije

Naslov:Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence : mednarodne smernice in raziskave
Uredniki:Andrej Flogie, Sonja Čotar Konrad
Kraj izida:Koper
Založnik:Založba Univerze na Primorskem
Leto izida:2025
ISBN:978-961-293-431-6
COBISS.SI-ID:237356291 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Knjižnica Ludus
Številčenje v zbirki:58
ISSN zbirke:2630-3809

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:Drugi - Drug financer ali več financerjev
Program financ.:Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje
Številka projekta:3350-24-3502
Naslov:Generativna umetna inteligenca v izobraževanju

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Possibilities of using generative artificial intelligence for children with special needs
Opis:The purpose of this chapter is to describe the connections between social and emotional learning and artificial intelligence literacy in higher education, with a focus on opportunities to improve pedagogical practices. Social and emotional learning includes self-awareness, self-regulation, social awareness, relationship skills, and responsible decision-making in educational contexts. Generative artificial intelligence offers opportunities for personalized teaching, but its use requires specific knowledge and caution due to ethical challenges and risks related to privacy and bias. This chapter provides an overview of insights into the use of artificial intelligence to enhance social and emotional competencies. In the context of emerging social generative artificial intelligence, we explore the possibilities of using chatbots, intelligent tutoring systems, and social robots, which enable personalization, social support, and simulations of social skills. We emphasize the need for a comprehensive strategy and collaboration among teachers, technology developers, and policymakers to create a safe and effective learning environment that promotes critical thinking and responsible use of AI in education.
Ključne besede:social and emotional learning, social generative artificial intelligence, higher education, personalized learning


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici