Lupa

Izpis gradiva Pomoč

A- | A+ | Natisni
Naslov:Socialno in čustveno učenje ter generativna umetna inteligenca v visokošolskem izobraževanju
Avtorji:ID Lipovec, Alenka (Avtor)
ID Košir, Katja (Avtor)
ID Vršnik Perše, Tina (Avtor)
ID Kozmus, Andreja (Avtor)
ID Licardo, Marta (Avtor)
Datoteke:.pdf ZUP_Lipovec_Alenka_2025.pdf (168,63 KB)
MD5: ECDBC1195A41174E3553D9A11C55A045
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Neznano
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:ZUP - Založba Univerze na Primorskem
Opis:Namen poglavja je opisati povezave med socialnim in čustvenim učenjem ter generativno umetno inteligenco v visokem šolstvu, s poudarkom na možno stih, ki se ob tem ponujajo za izboljšanje pedagoških praks. Socialno in ču stveno učenje vključuje samozaznavanje, samoregulacijo, socialno zavedanje, odnosne spretnosti in odgovorno sprejemanje odločitev v izobraževalnih kon tekstih. Generativna umetna inteligenca ponuja priložnosti za personalizirano poučevanje, vendar so pri uporabi zaradi etičnih izzivov in tveganj, povezanih z zasebnostjo in s pristranskostjo, potrebni posebna znanja in previdnost. V pri spevku predstavljamo pregled spoznanj o uporabi umetne inteligence za iz boljšanje socialnih in čustvenih kompetenc. V okviru razvijajoče se socialne ge nerativne umetne inteligence predstavimo možnosti uporabe klepetalnikov, inteligentnih sistemov za poučevanje pa tudi socialnih robotov, ki omogočajo personalizacijo, socialno podporo ter simulacijo socialnih veščin. Poudarimo potrebo po celoviti strategiji in sodelovanju učiteljev, razvijalcev tehnologij ter oblikovalcev politik za ustvarjanje varnega in učinkovitega učnega okolja, ki spodbuja kritično razmišljanje in odgovorno uporabo UI v izobraževanju.
Ključne besede:socialno in čustveno učenje, socialna generativna umetna inteligenca, visoko šolstvo, personalizirano učenje
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2025
Št. strani:Str. 239-254
PID:20.500.12556/RUP-22337 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:[378:159.9]:004.8
DOI:10.26493/978-961-293-431-6.12 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:245339139 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUP:23.12.2025
Število ogledov:90
Število prenosov:0
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del monografije

Naslov:Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence : mednarodne smernice in raziskave
Uredniki:Andrej Flogie, Sonja Čotar Konrad
Kraj izida:Koper
Založnik:Založba Univerze na Primorskem
Leto izida:2025
ISBN:978-961-293-431-6
COBISS.SI-ID:237356291 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Knjižnica Ludus
Številčenje v zbirki:58
ISSN zbirke:2630-3809

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:Drugi - Drug financer ali več financerjev
Program financ.:Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje
Številka projekta:3350-24-3502
Naslov:Generativna umetna inteligenca v izobraževanju

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Social and emotional learning and generative artificial intelligence in higher education
Opis:The purpose of this chapter is to describe the connections between social and emotional learning and artificial intelligence literacy in higher education, with a focus on opportunities to improve pedagogical practices. Social and emotional learning includes self-awareness, self-regulation, social awareness, relationship skills, and responsible decision-making in educational contexts. Generative artificial intelligence offers opportunities for personalized teaching, but its use requires specific knowledge and caution due to ethical challenges and risks related to privacy and bias. This chapter provides an overview of insights into the use of artificial intelligence to enhance social and emotional competencies. In the context of emerging social generative artificial intelligence, we explore the possibilities of using chatbots, intelligent tutoring systems, and social robots, which enable personalization, social support, and simulations of social skills. We emphasize the need for a comprehensive strategy and collaboration among teachers, technology developers, and policymakers to create a safe and effective learning environment that promotes critical thinking and responsible use of AI in education.
Ključne besede:social and emotional learning, social generative artificial intelligence, higher education, personalized learning


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici