Lupa

Izpis gradiva Pomoč

A- | A+ | Natisni
Naslov:Tehnična, tehnološka in druga merila vrednotenja orodij GUI za integracijo v izobraževanje
Avtorji:ID Žerovnik, Alenka (Avtor)
Datoteke:.pdf ZUP_Zerovnik_Alenka_2025.pdf (1,74 MB)
MD5: 88D297E32EAAACF4F46BE753AD14E4B0
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Neznano
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:ZUP - Založba Univerze na Primorskem
Opis:Integracija generativne umetne inteligence (GUI) v izobraževalne sisteme ponuja pomembne priložnosti za izboljšanje poučevanja in učenja, vendar zahteva sistematičen pristop k implementaciji. Ključnega pomena je razvoj jasnih meril, ki vključujejo tehnične, tehnološke in etične vidike, kot so točnost, prilagodljivost, razširljivost, razložljivost, varnost, zasebnost podatkov, računalniška učinkovitost in prilagojeno oblikovanje uporabniškega vmesnika. GUI lahko omogoči personalizirane učne izkušnje, poveča angažiranost učečih se in izboljša izobraževalne izide. Pri vpeljevanju GUI pa je ključno nasloviti tudi izzive, kot so digitalna pismenost, akademska integriteta in usposabljanje. Brez ustrezne obravnave tvegamo neustrezno uporabo, širjenje napačnih informacij in zmanjšanje vrednosti učnih dosežkov ter kritičnega razmišljanja. Raziskovalci imamo ključno vlogo pri preučevanju vplivov GUI, oblikovanju smernic in podpiranju strokovnega razvoja učiteljev. Sodelovanje med izobraževalnimi institucijami, tehnološkimi razvijalci in oblikovalci politik je bistveno za oblikovanje strategij, ki povečujejo koristi GUI in zmanjšujejo potencialna tveganja, s čimer se ustvarja vključujoče in učinkovito učno okolje.
Ključne besede:generativna umetna inteligenca, merila ocenjevanja, tehnično-tehnološka merila, etika, vloga deležnikov
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2025
Št. strani:Str. 275-296
PID:20.500.12556/RUP-22339 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.018:004.8
DOI:10.26493/978-961-293-431-6.1 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:248148227 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUP:23.12.2025
Število ogledov:84
Število prenosov:0
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del monografije

Naslov:Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence : mednarodne smernice in raziskave
Uredniki:Andrej Flogie, Sonja Čotar Konrad
Kraj izida:Koper
Založnik:Založba Univerze na Primorskem
Leto izida:2025
ISBN:978-961-293-431-6
COBISS.SI-ID:237356291 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Knjižnica Ludus
Številčenje v zbirki:58
ISSN zbirke:2630-3809

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Technical, technological, and other criteria for evaluating GEN-AI tools for integration into education
Opis:The integration of generative artificial intelligence (GEN-AI) into educational systems offers significant opportunities to improve teaching and learning but requires a systematic approach in its implementation. The development of clear criteria that encompass technical, technological, and ethical aspects, such as accuracy, adaptability, scalability, explainability, security, data privacy, computational efficiency, and user interface design tailored to education, is essential. GEN-AI has the potential to enable personalised learning experiences, increase learner engagement, and improve educational outcomes. However, it is crucial that challenges such as digital literacy, academic integrity, and training are addressed. Without proper management, there is a risk of misuse, misinformation, and diminishing the value of learning and critical thinking. Researchers play a key role in studying the impact of GEN-AI, developing policies and supporting educators’ professional development. Collaboration between educational institutions, technology developers and policymakers is critical to develop strategies that maximise the benefits of GEN-AI while mitigating potential risks, creating an inclusive and effective learning environment.
Ključne besede:generative artificial intelligence, evaluation criteria, technical-technological criteria, ethics, role of stakeholder


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici