Lupa

Izpis gradiva Pomoč

A- | A+ | Natisni
Naslov:Od zadovoljnega k uspešnemu uporabniku knjižnic : konceptualni in metodološki elementi raziskovanja uporabnikov
Avtorji:ID Pinter, Andrej (Avtor)
Datoteke:URL http://revija-knjiznica.zbds-zveza.si/Izvodi/K0403/pinter.pdf
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:UPR - Univerza na Primorskem
Opis:This paper deals with a specific segment of libraries' activities which has been much exposed recently - the user. For the library of today, opinions of its users are no longer a curiosity; they are an important aspect of its research activities and also of its administrative practices. The purpose of this paper is thus twofold: to outline a broader framework of library users research and to discuss selected dilemmas that commonly arise in this framework. As users research has become a prominent activity in the international arena and has also established itself in Slovenia, the paper comments on most popular measurement instruments for library users research (SERVQUAL, LibQUAL+) and also on the ways of defining key dimensions of users'perceptions of the library service. Special attention is placed on a systematic distinction between the concept of library service quality and users' satisfaction. This is an important conceptual dilemma which also affects research methodology. The concluding part of the paper presents and empirical analysis of the relation between the selected dimensions of users' satisfaction and their success in searching for desired library materials. This problem is conceptually extracted from contemporary debates about the results of users' research, whereas in practical terms it derives from the context of one of the public libraries in Ljubljana.
Ključne besede:knjižnice, bibliotekarstvo, uporabniki, metodologija, mnenjske raziskave
Založnik:Zveza bibliotekarskih društev Slovenije
Leto izida:2004
Št. strani:str. 33-58
Številčenje:Let. 48, št. 3
PID:20.500.12556/RUP-5459 Povezava se odpre v novem oknu
ISSN:0023-2424
UDK:024:316.653(497.4)
COBISS.SI-ID:774099 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUP:10.07.2015
Število ogledov:2791
Število prenosov:96
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Opis:Članek se ukvarja s specifičnim segmentom knjižnične dejavnosti, ki je v sodobnosti zelo izpostavljen - z uporabnikom. Mnenja uporabnikov o knjižničnih storitvah danes niso več le zanimivost, ampak pomemben dejavnik raziskovalnih prizadevanj in tudi vodstvenih praks. Namen besedila je v tem smislu dvojen: predstaviti širši okvir raziskovanja knjižničnih uporabnikov in opozoriti na nekatere dileme, ki se ob tem pojavljajo. Ker je raziskovanje uporabnikov v mednarodnem prostoru zelo razširjeno, v zadnjem času pa se je dodobra uveljavilo tudi na Slovenskem, članek komentira uveljavljene merske instrumente za raziskovanje uporabnikov (SERVQUAL, LibQUAL+) in načine dimenziranja uporabniške percepcije knjižničnih storitev. Posebna pozornost je pri tem namenjena vsebinsko dosledni razmejitvi med pojmoma kakovost knjižničnih storitev in zadovoljstvo uporabnikov z njimi. Gre za važno konceptualno dilemo, ki sega tudi na področje metodologije raziskovanja. V sklepnem delu članka je predstavljena še empirična analiza odnosa med dimenzijami zadovoljstva uporabnikov s knjižničnimi storitvami ter njihovo uspešnostjo pri iskanju gradiva. Ta problem je konceptualno izpeljan iz razprav o uporabnikih knjižničnih storitev, praktično pa je umeščen v delovanje ene od ljubljanskih splošnih knjižnic.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici