Lupa

Iskanje po repozitoriju Pomoč

A- | A+ | Natisni
Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Stališča učiteljev o vplivu različnih posebnosti otrok in mladostnikov na njihove zmožnosti za aktivno učno in socialno vključevanje v šoli
Vanja Riccarda Kiswarday, 2015, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: V pričujočem prispevku je izpostavljen pomen pouka, ki aktivno vključuje učenca v vseh etapah učnega procesa in vseh fazah učenja. Tako naravnan pouk ranljivim skupinam učencev zagotavlja varovalno oporo, ki se ne kaže zgolj v povečevanju možnosti za njihovo večjo učno uspešnost, temveč tudi pri razvoju njihove osebne odpornosti in prožnosti, ki jim ju lahko z izkušnjami, pridobljenimi v procesu aktivnega učenja v šoli, uspe prenesti tudi v vsakdanje življenje - v doživljanje samega sebe in v bolj zdravo, uspešno in učinkovito odzivanje v težkih ali tveganih življenjskih situacijah. V prispevku so predstavljeni rezultati empirične raziskave, ki je bila usmerjena v subjektivne ocene učiteljev o pogostosti nekaterih razvojnih ali družinskih posebnosti otrok in mladostnikov, za katere menimo, da so dejavniki tveganja. Da ti otrokom in mladostnikom vsak dan poslabšujejo razmere pri vključevanju v šolski prostor, ugotavljajo tudi nekatere domače raziskave (Magajna 2006; Grebenc 2010). Na podlagi samoocen učiteljev smo ugotavljali tudi prepričanja o njihovi profesionalni vlogi pri pomoči in podpori tem učencem. Analizirali smo tudi subjektivna prepričanja učiteljev o vplivu navedenih posebnosti na učno in socialno funkcioniranje otrok in mladostnikov v šoli. Glede na dobljene rezultate v prispevku posebej omenjamo skupine učencev, ki izhajajo iz specifičnega družinskega okolja (bodisi da so v tem okolju deležni manj vzgojnih in učnih vzpodbud, so prikrajšani zaradi revščine bodisi da se njihovo družinsko okolje razlikuje po jeziku ali kulturnih običajih), ter skupine učencev, ki imajo težave na področju uravnavanja čustvovanja in vedenja ter v socialnih interakcijah. Rezultate raziskave povezujemo z ugotovitvami raziskav s področja rezilientnosti, ki šolskemu mikrosistemu dajejo velik pomen v procesu spodbujanja razvoja življenjske odpornosti in prožnosti ranljivih skupin otrok in mladostnikov pri premagovanju težav.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...ranljive skupine učencev, prepričanja učiteljev, dejavniki tveganja, varovalni dejavniki, življenjska odpornost in prožnost, didaktična načela,...
Ključne besede: ranljive skupine učencev, prepričanja učiteljev, dejavniki tveganja, varovalni dejavniki, življenjska odpornost in prožnost, didaktična načela, inkluzivna šola, socialno kohezivna šola
Objavljeno: 14.10.2015; Ogledov: 1852; Prenosov: 37
URL Polno besedilo (0,00 KB)

2.
Vpliv etnične identitete na razvoj rezilience pri mladostnikih iz priseljenskih družin
Vanja Riccarda Kiswarday, Jana Suklan, Karmen Drljić, 2015, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Rezilienca je dinamičen proces, za katerega sta značilni splošna življenjska prilagodljivost in prožnost mladostnika, ki kljub težavam ohranja svoj pričakovani razvoj. Pri tem imajo pomembno vlogo varovalni dejavniki tako znotraj posameznika kot tudi v njegovem družbenem okolju. Vzgojno-izobraževalne institucije lahko prispevajo k razvoju tako etnične identitete kot tudi rezilience. Etnična identiteta je psihosocialni razvojni proces, znotraj katerega se mladostnik na podlagi raziskovanja in razumevanja svoje etnične pripadnosti opredeli. Možni so štirje etnično identitetni statusi: privzeti, razpršeni, odloženi in doseženi. Omenjamo tudi dva modela spodbujanja razvoja rezilience v šoli, na podlagi katerih v zaključku oblikujemo priporočila za medkulturno inkluzivno usmerjeno šolo. Naš namen je bil razrešiti dihotomnost etnične identitete kot varovalnega dejavnika ali dejavnika tveganja pri mladostnikih iz priseljenskih družin. Strukturiran vprašalnik, ki je vključeval lestvico rezilience in merilno lestvico etnične identitete, je med marcem in junijem 2011 rešilo 371 slovenskih mladostnikov različnih etničnih pripadnosti, starih med 12 in 19 leti. Lestvica rezilience je bila v raziskavah prepoznana kot ustrezni merilni inštrument za merjenje stopnje rezilince med mladostniki in pripadniki različnih narodnosti. V preteklosti je bila izmerjena visoka zanesljivost obeh lestvic. V obeh primerih je bil koeficient Cronbach alfa nad 0,80. Hipoteze smo preverjali z analizo varianc in Games-Howellovim post hoc preizkusom. Rezultati so pokazali, da je dosežena etnična identiteta vplivala na razvoj rezilience pri mladostnikih iz priseljenskih družin. Inkluzivna in multikulturna šola je šola, ki mladostnikom dopušča raziskovanje in izražanje etnične identitete ter skozi vzgojno-izobraževalne procese posreduje multikulturne kompetence, ki so ključne za širšo socialno kohezijo in družbeno zrelost.
Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...pričakovani razvoj. Pri tem imajo pomembno vlogo varovalni dejavniki tako znotraj posameznika kot tudi v...
Ključne besede: mladostniki, rezilienca, varovalni dejavniki, etnična identiteta
Objavljeno: 14.10.2015; Ogledov: 1398; Prenosov: 27
URL Polno besedilo (0,00 KB)

3.
Z delom povezani dejavniki tveganja za samomorilno vedenje, varovalni dejavniki in možnosti preventivnega delovanja
Tina Podlogar, 2015, strokovni članek

Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: samomor, samomorilnost, zaposlitev, brezposelnost, dejavniki tveganja, varovalni dejavniki, preventiva, delo
Objavljeno: 08.08.2016; Ogledov: 1194; Prenosov: 123
URL Polno besedilo (0,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Dejavniki tveganja in varovalni dejavniki za samomorilno vedenje v športu
Nuša Kramberger, 2017, diplomsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: samomori, šport, dejavniki tveganja, varovalni dejavniki
Objavljeno: 09.11.2017; Ogledov: 578; Prenosov: 19
URL Polno besedilo (0,00 KB)

5.
Uživanje alkohola mladostnikov in preventivni dejavniki
Mirjam Koprivnik, 2016, diplomsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...mladostniki, uživanje alkohola, varovalni dejavniki, dejavniki tveganja, preventivni programi...
Ključne besede: mladostniki, uživanje alkohola, varovalni dejavniki, dejavniki tveganja, preventivni programi
Objavljeno: 13.11.2017; Ogledov: 494; Prenosov: 14
URL Polno besedilo (0,00 KB)

6.
Vloga učitelja razrednega pouka pri spoprijemanju učencev z ločitvijo staršev
Maja Mohar, 2017, diplomsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...ločitev staršev, dejavniki tveganja, varovalni dejavniki, učitelji razrednega pouka, učenci, spoprijemanje otrok...
Ključne besede: ločitev staršev, dejavniki tveganja, varovalni dejavniki, učitelji razrednega pouka, učenci, spoprijemanje otrok z ločitvijo staršev
Objavljeno: 17.01.2018; Ogledov: 482; Prenosov: 51
URL Polno besedilo (0,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Proces sprejemanja otroka z avtistično motnjo s strani družinskih članov
Anja Božič, 2018, magistrsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...avtistična motnja, družina, žalovanje, proces sprejemanja otroka, varovalni dejavniki, dejavniki tveganja...
Ključne besede: avtistična motnja, družina, žalovanje, proces sprejemanja otroka, varovalni dejavniki, dejavniki tveganja
Objavljeno: 24.05.2019; Ogledov: 89; Prenosov: 7
.pdf Polno besedilo (788,03 KB)

8.
Samomorilno vedenje pri transspolnih posameznikih
Andreja Olovec, 2019, diplomsko delo

Najdeno v: ključnih besedah
Povzetek najdenega: ...samomorilno vedenje, varovalni dejavniki samomorilnega vedenja, dejavniki tveganja za samomorilno...
Ključne besede: samomorilno vedenje, varovalni dejavniki samomorilnega vedenja, dejavniki tveganja za samomorilno vedenje, transspolnost
Objavljeno: 16.10.2019; Ogledov: 56; Prenosov: 3
URL Polno besedilo (0,00 KB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici