Lupa

Izpis gradiva Pomoč

A- | A+ | Natisni
Naslov:Izzivi visokošolskih učiteljev pri spodbujanju kritičnega mišljenja – sistematični pregled literature
Avtorji:ID Makovec, Nataša (Avtor)
ID Lepičnik-Vodopivec, Jurka (Avtor)
Datoteke:URL https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/02-2025_izzivi-visokosolskih-uciteljev-pri-spodbujanju-kriticnega-misljenja-sistematicni-pregled-literature/
 
.pdf RAZ_Makovec_Natasa_2025.pdf (1,01 MB)
MD5: A63EA2E67E7E26E73B1D4050E5588197
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Neznano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Razvoj kritičnega mišljenja je ključni cilj visokošolskega izobraževanja, ob tem da je ta koncept premalo raziskan in pomanjkljivo opredeljen, predvsem z vidika načinov poučevanja in merjenja učinkov. Pregled in analiza 18 znanstvenih člankov, objavljenih v zadnjih petih letih, sta pokazala, da je mogoče izzive visokošolskih učiteljev pri spodbujanju kritičnega mišljenja v grobem razdeliti v štiri skupine, in sicer na tiste, ki so povezani z (i) usposobljenostjo učiteljev, (ii) političnimi in družbenimi razmerami, (iii) študenti in (iv) pomanjkljivo definicijo kritičnega mišljenja ter s tem povezanim metodološkim okvirom. Aktivne metode dela, kot so sodelovalno, akcijsko, problemsko in dialoško učenje ter druge metode, kjer so študenti aktivni, dokazano spodbujajo razvoj kritičnega mišljenja. Digitalizacija pri tem pomeni za učitelje izziv in hkrati priložnost za izvajanje različnih aktivnosti in metod dela s študenti, s katerimi lahko spodbujajo kritično mišljenje. Možnosti za nadaljnje raziskovanje so v preučevanju načinov spodbujanja kritičnega mišljenja pri študentih in učiteljih ter definiranju metodologije, ki bi postavila merila in kriterije za preverjanje učinkov.
Ključne besede:kritično mišljenje, visokošolski učitelji, izzivi pri poučevanju, metode dela
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.06.2025
Leto izida:2025
Št. strani:str. 10-28
Številčenje:Letn. 76 = 142, št. 2
PID:20.500.12556/RUP-21404 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:378
ISSN pri članku:0038-0474
COBISS.SI-ID:241115395 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUP:02.07.2025
Število ogledov:124
Število prenosov:4
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Povezava se odpre v novem oknu

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P5-0444-2023
Naslov:Vseživljenjsko učenje za trajnostno družbo prihodnosti

Licence

Licenca:CC BY-NC-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.sl
Opis:Licenca Creative Commons, ki prepoveduje komercialno uporabo in zahteva, da uporabnik predelana dela objavi z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Challenges for higher education teachers in fostering critical thinking - a systematic literature review
Opis:The development of critical thinking is a fundamental objective of higher education; however, this concept remains underexplored and inadequately defined, particularly regarding teaching methods and the measurement of outcomes. A review and analysis of 18 scientific articles published within the last five years revealed that the challenges faced by higher education teachers can be broadly categorized into issues related to teacher preparedness for fostering critical thinking, the influence of political and social contexts, student-related factors and the lack of a clear definition and methodological framework for critical thinking. Active work methods, such as collaborative, action-based, problem-based, and dialogical learning, as well as other student activities, have been proven to enhance the development of critical thinking. Digitalization presents both a challenge and an opportunity for teachers in implementing various activities and work methods with students, through which critical thinking can be encouraged. Future research opportunities lie in examining strategies to encourage critical thinking in students and teachers, as well as in defining a methodology that would establish standards and criteria for assessing its effectiveness.
Ključne besede:critical tkinking, higher education teachers, teaching challenges, teaching methods


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici