| Naslov: | Opolnomočenje starejših zaposlenih v dobi umetne inteligence z vseživljenjskim učenjem |
|---|
| Avtorji: | ID Kodelja, Tinkara (Avtor) ID Janeš, Aleksander (Avtor) |
| Datoteke: | RAZ_Kodelja_Tinkara_2025.pdf (116,94 KB) MD5: 6D52511383BC12702F7B0B0211067D99
https://www.hippocampus.si/ISBN/978-961-293-538-2/13.pdf
|
|---|
| Jezik: | Slovenski jezik |
|---|
| Vrsta gradiva: | Neznano |
|---|
| Tipologija: | 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji |
|---|
| Organizacija: | FM - Fakulteta za management
|
|---|
| Opis: | Umetna inteligenca (UI) je pomembna komponenta sodobnega sveta in sočasno pospeševalec digitalne transformacije. Organizacije v svoje poslovanje uvajajo tehnologije UI z namenom ohranjanja konkurenčne prednosti. Vzporedno to ustvarja tudi nove zahteve po veščinah na trgu dela in samih delovnih mestih. Starejši zaposleni (starosti 50+ let) so zaradi slabše razvitih kompetenc, potrebnih za upravljanje s tehnologijami UI, v slabšem položaju kot njihovi mlajši sodelavci, kar dodatno povečuje digitalni razkorak. Pomanjkanje ustreznih kompetenc lahko starejše zaposlene sili v zgodnjo upokojitev, nekonkurenčnost na trgu dela ali celo v brezposelnost. Raziskava temelji na sistematičnem pregledu literature v sedmih bazah podatkov, kjer smo preučevali vlogo delodajalcev pri opolnomočenju starejših zaposlenih v dobi UI. Ugotovitve poudarjajo pomen ustvarjanja kulture vseživljenjskega učenja (VŽU) v organizacijah, ki zaposlene spodbuja k nenehnemu izpolnjevanju v kontekstu hitro spreminjajočih se zahtev pri delu zaradi napredkov UI. V kontekstu starajoče se delovne sile je opolnomočenje starejših ključnega pomena, saj so zaradi omejenih digitalnih kompetenc ranljivi na trgu dela. VŽU tako služi kot ključni mehanizem za opolnomočenje starejših zaposlenih, ker jim omogoča nujno prilagajanje in uspešno delovanje na hitro spreminjajočem se trgu dela. |
|---|
| Ključne besede: | management izobraževanja, opolnomočenje, starejši zaposleni, umetna inteligenca, vseživljenjsko učenje |
|---|
| Leto izida: | 2025 |
|---|
| Št. strani: | str. 229-244 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/RUP-22176  |
|---|
| UDK: | 004.8:374.7 |
|---|
| DOI: | 10.26493/978-961-293-538-2.13  |
|---|
| COBISS.SI-ID: | 259742211  |
|---|
| Datum objave v RUP: | 04.12.2025 |
|---|
| Število ogledov: | 62 |
|---|
| Število prenosov: | 5 |
|---|
| Metapodatki: |  |
|---|
|
:
|
Kopiraj citat |
|---|
| | | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
|---|
| Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
|---|
| Objavi na: |  |
|---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |