Lupa

Izpis gradiva Pomoč

A- | A+ | Natisni
Naslov:Izzivi pri prepoznavanju in podpori dvojno izjemnih učencev v izobraževalnem procesu
Avtorji:ID Hrenič, Sandra (Avtor)
ID Kukanja-Gabrijelčič, Mojca (Avtor)
ID Kiswarday, Vanja Riccarda (Avtor)
Datoteke:URL https://journals.um.si/index.php/education/article/view/4906
 
.pdf RAZ_Hrenic_Sandra_2025.pdf (379,02 KB)
MD5: 7BD34AFCAA58DE005FFD70A7AA37C2AC
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Neznano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Dvojno izjemni učenci, ki imajo nadarjenost v kombinaciji s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami, so pogosto spregledani, kar ovira zagotavljanje ustrezne podpore v izobraževalnem procesu. V prispevku analiziramo stališča in usposobljenost strokovnih delavcev za delo s to skupino učencev ter načine pridobivanja znanja na področju dvojne izjemnosti. Rezultati raziskave kažejo, da se večina respondentov zaveda pomena prepoznavanja dvojne izjemnosti, vendar le redki sistematično in dosledno vključujejo ustrezne pedagoške pristope v prakso. Znanje na tem področju se večinoma pridobiva z neformalnimi viri in izmenjavo izkušenj, saj je ponudba formalnih strokovnih izobraževanj skromna. Poudarjena je potreba po razvoju specializiranih programov usposabljanja, ki bi izboljšali prepoznavanje in učinkovito podporo tej specifični skupini učencev.
Ključne besede:dvojno izjemni učenci, nadarjenost, posebne potrebe, prepoznavanje, usposobljenost
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:15.12.2025
Leto izida:2025
Št. strani:Str. 395-413
Številčenje:Letn. 18, št. 4
PID:20.500.12556/RUP-22234 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.924-057.874
ISSN pri članku:1855-4431
DOI:10.18690/rei.4906 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:261888515 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUP:17.12.2025
Število ogledov:114
Število prenosov:4
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Revija za elementarno izobraževanje
Založnik:Založba PEF, Pedagoška fakulteta, Založba PEF, Pedagoška fakulteta, Založba PEF, Pedagoška fakultete Univerze, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
ISSN:1855-4431
COBISS.SI-ID:239555072 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Challenges in recognizing and supporting gifted students with dual exceptionalities in the educational process
Opis:Twice-exceptional students, who have giftedness combined with special educational needs, are often overlooked, which hinders the provision of appropriate support in the educational process. This paper analyses the attitudes and competences of professionals working with this group of students, as well as the ways knowledge is acquired in this field. The research results show that most professionals recognize the importance of identifying twice-exceptionality, yet only a few systematically incorporate appropriate pedagogical approaches into practice. Knowledge in this area is mostly gained through informal sources and experience sharing, since formal professional training is limited. The need for developing specialized training programs is emphasized to improve the identification and effective support of this specific group of students.
Ključne besede:dual exceptional students, giftedness, special needs, recognition, teacher training


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici